  • 1. Data: 2011-09-15 05:56:06
    Temat: Silnik Wankla - czy stosuje się w motocyklach?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Czy jakieś motocykle mają silnik Wankla?

    http://www.youtube.com/watch?v=x-8IcJoM618

  • 2. Data: 2011-09-15 06:19:00
    Temat: Re: Silnik Wankla - czy stosuje się w motocyklach?
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-09-15 07:56, Marcin N pisze:
    > Czy jakieś motocykle mają silnik Wankla?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=x-8IcJoM618
    Kilka kiedyś było,lata 80-te ale przeszło producentom
    Z tego co pamiętam był Norton,DKW i ktoś tu nawet niedawno oferował
    Suzuki RE5.
    Z samochodów na ulicy można spotkać Mazdę RX8

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 3. Data: 2011-09-15 06:36:43
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Monster <a...@o...pl> napisała rzekomo
    > Kilka kiedyś było,lata 80-te ale przeszło producentom
    > Z tego co pamiętam był Norton,DKW i ktoś tu nawet niedawno oferował Suzuki
    > RE5.
    > Z samochodów na ulicy można spotkać Mazdę RX8

    Nortona znowu zaczeli produkowac AFAIR.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 4. Data: 2011-09-15 06:50:34
    Temat: Re: Silnik Wankla - czy stosuje si? w motocyklach?
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-09-15 08:36, Jasio pisze:
    > Monster<a...@o...pl> napisa?a rzekomo
    >
    > Nortona znowu zaczeli produkowac AFAIR.

    Coś było o reaktywacji marki pięknym golasem dla bogatych,chyba zbyt
    dobrze nie wystartowali,ryzykowaliby Wankla?

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 5. Data: 2011-09-15 07:13:19
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > Coś było o reaktywacji marki pięknym golasem dla bogatych,chyba zbyt
    > dobrze nie wystartowali,ryzykowaliby Wankla?

    Racja, moj wrodzony optymizm przeslonil fakty:
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/N
    ew-bikes/2010/March/mar2310-new-210bhp-norton-rotary
    /

    Sa w trakcie R&D

  • 6. Data: 2011-09-15 08:31:45
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Monster" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    Suzuki RE5.
    Z samochodów na ulicy można spotkać Mazdę RX8

    ===========

    Wiem, że stosują go w Maździe. Ma tam ponad 230 KM. Dlaczegóż by się nie
    stosować w motocyklu połowy tego?
    Wankiel ma małe drgania, łatwość wchodzenia na obroty, małe rozmiary (w
    Maździe 1.3l). Wady to mała ekonomika oraz krótki (jak na samochody) czas
    życia rzędu 200 tys km - potem końcówki tłoka czują się zmęczone.

    Co więc stoi na przeszkodzie w motocyklach?

  • 7. Data: 2011-09-15 09:03:51
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-09-15 10:31, Marcin N pisze:
    <..>
    > Co więc stoi na przeszkodzie w motocyklach?

    Pewnie to samo, co w samochodach:
    - jak pisałeś umiarkowana trwałość, problemy z uszczelnieniami "tłok"/
    cylinder, słaba popularność konstrukcji i co za tym idzie konieczność
    sporych nakładów na projekt
    - a głównie to pewno ekologia- większe spalanie= większa emisja, w
    czasach gdy UE i inne komuny walczą o ograniczenia mocy motocykli,
    hałasu i wszystkiego, co tylko komukolwiek i gdziekolwiek mogło by,
    choćby hipotetycznie przeszkadzać takie konstrukcje są niepopularne.

    Problemy mechaniczne są obecnie spokojnie do przejścia, trwałość też
    można by poprawić, ale po co, gdy ma się sprawdzony silnik 4-suwowy a
    większość inwestycji i tak jest kierowana na proekologię. Takie
    konstrukcje są po prostu niepopularne w obecnym świecie.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 8. Data: 2011-09-15 09:12:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 15 Sep 2011 07:56:06 +0200 osobnik zwany Marcin N
    wystukał:

    > Czy jakieś motocykle mają silnik Wankla?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=x-8IcJoM618

    pierwszy zastosował Hercules w modelu W2000
    obrazki: http://42.pl/u/2F8v

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 9. Data: 2011-09-15 12:23:01
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!

    On Sep 15, 7:56 am, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > Czy jakieś motocykle mają silnik Wankla?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=x-8IcJoM618

    Pewnie nikt nie wspomni o Van Veen:
    http://www.bikez.com/motorcycles/van_veen_ocr_1000_1
    977.php
    http://www.cybermotorcycle.com/gallery/van_veen/inde
    x.htm

    Powstal gdyz ktos natknal sie na spory zapas zamowionych a
    niewykorzystanych silnikow o nietypowej konstrukcji i mial oryginalny
    pomysl. Ciekawostka jest takze, ze sa to "dwutlokowe" piecyki.

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660 X / Tiger 955

  • 10. Data: 2011-09-15 13:08:06
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-09-15 14:23, Kefir pisze:

    > Powstal gdyz ktos natknal sie na spory zapas zamowionych a
    > niewykorzystanych silnikow o nietypowej konstrukcji i mial oryginalny
    > pomysl. Ciekawostka jest takze, ze sa to "dwutlokowe" piecyki.

    Coś się kiedyś obiło o uszy,był ponoć najdroższym motocyklem lat 70-tych
    --
    Tomek
    BMW R1100S