    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Sinus modyfikowany" a zasilacz beztransformatorowy
    Date: Thu, 6 Sep 2018 12:31:58 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A slusznie, przeciez bolca brak.
    >
    > Na oko to jakis styk jest, moze wystarczy kawal preta.
    > sprobowalbym tez angielskiej wtyczki ...

    Styk był, ale nigdzie nie podłączony. Podłączyłem do masy po pierwotnej
    stronie.

    > A te dziury ... szwedzka ? Izraelska
    > https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_soc
    kets

    > "A so-called 'universal socket', which meets no standard[34] but is
    > intended to accept a number of different plug types."
    >
    > https://www.extron.com/download/files/userman/Univer
    sal_AC_Outlet_68-1638-01_F.pdf

    Tak, chyba najbliżej temu do tego... tylko jak teraz z tego przejść na coś
    normalnego zachowując uziemienie... niekoniecznie kawałkiem pręta (choć
    też by pewnie działał) :)

    > Czas sie zastanowic - pudlo ma czekac na lepsze czasy, czy to jest
    > wlasciwy czas :-)

    W sumie już kupiłem, więc pudło dalej czeka ;)

    > https://www.ipla.tv/wideo/serial/Swiat-wedlug-Kiepsk
    ich/759/Sezon-20/5003112/Swiat-wedlug-Kiepskich-Odci
    nek-448/

    Fan serialu? :)

    > Taki z grubsza. Jak kondensator naladowany do 300V podlaczysz pod
    > -300V, to chwile potrwa zanim go przeladuje.

    Aż chyba podepnę tam R+C i sprawdzę z ciekawości.

    > A poplynie ile poplynie :-)

    Gorzej jak przebije tranzystor w mostku i nie przestanie płynąć :) Ale
    wtedy pewnie wywali bezpiecznik, bo jeden tranzystor ściągnie do plusa
    a drugi do minusa.