  • 51. Data: 2012-05-10 14:57:09
    Temat: Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/05/2012 14:55, januszek wrote:
    > kamil napisa?(a):

    > Gram w celach rozrywkowych, nie wiem co to są ligi, drużyny, platyny
    > etc :)

    Nigdy multiplayer nie włączałeś? Ja też rozrywkowo w to grywam i chętnie
    pobawię się z kimś, komu nie w głowie zakuwanie kolejności stawania
    budynków z dokładnością co do sekundy, żeby w 7 minucie mieć o 3 marinsy
    więcej niż przeciwnik. ;)

    Gram zegrami jakby co.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 52. Data: 2012-05-10 15:02:50
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 10/05/2012 15:01, januszek wrote:
    > kamil napisa?(a):

    > Kilka razy włączyłem i zwykle lanie dostawałem ;)

    > Uwielbiam Protosów ;)

    For the swarm! :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 53. Data: 2012-05-10 15:45:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisa?(a):

    > + Iphone/Ipad i będzie jeszcze +20 :_)

    Tyle, że o ile w kozaczkach można grać w SC2 to na iOS nie bardzo :P

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 54. Data: 2012-05-10 15:55:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisa?(a):

  • 55. Data: 2012-05-10 15:57:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Chris napisa?(a):

    > Człowieku małej wiary :)

    > http://www.starcraft2.net.pl/wai/sc2/1/1330/Starcraf
    t_2_iPhone_alternatywa_dla_myszki_i_klawiatury.html
    > http://www.geeky-gadgets.com/starcraft-2-iphone-and-
    ipad-game-app-31-08-2010/

    Przekonałeś mnie ;)

    j.

  • 56. Data: 2012-05-10 16:01:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kamil napisa?(a):

> [...]

    > pobawię się z kimś, komu nie w głowie zakuwanie kolejności stawania
    > budynków z dokładnością co do sekundy, żeby w 7 minucie mieć o 3 marinsy

    Uwielbiam Protosów ;)

    j.

  • 57. Data: 2012-05-11 09:23:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-05-08 23:08, Michal wrote:
    [.....]
    > Ale na takim np: VirtualBoxie bez sprzętowej wirtualizacji jesteś
    > skazany na obsługę tylko 1 rdzenia przez system gościa. Jak dla mnie
    > spore ograniczenie.
    Dobrze wiedzieć ponieważ czasami trochę kompiluję pod Linuksem na VB
    (notabene obecnie na P4 3.4 i jest to bolesne :-) ) i miałem zamiar
    wkrótce kupić 2700K i używać go bez podkręcania. A tak to zwykły 2600
    będzie chyba lepszy i jeszcze zostanie parę złotych na wódeczkę. :-)

  • 58. Data: 2012-05-11 13:53:18
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 11 Maj, 08:23, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wkrótce kupić 2700K i używać go bez podkręcania. A tak to zwykły 2600
    > będzie chyba lepszy i jeszcze zostanie parę złotych na wódeczkę. :-)

    alez zaraz zaraz- vt-x jest obslugiwany przez wszystkie SB (afaik;
    zdecydowanie przez wszystkie i5). Vt-d to juz z kolei inna zupelnie
    dzialka; szczerze mowiac- na "domowym" sprzecie sie w to bawic raczej
    nie oplaca (straszny syf jest w informacjach o tym, ktore mobosy
    wspieraja toto).
    pozatym: VB nie jest jedyna aplikacja do wirtualizacji :)

    szymon

  • 59. Data: 2012-05-12 16:41:58
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-05-10 12:36, Andrzej Lawa pisze:

    > Czytaj uważniej. System + narzędzia (no, i jeszcze kilka różnych
    > serwerów WWW) to 12GB.

    To nie do mnie było, ale sam twierdzę że ~64GB na system jest bardzo OK,
    a do pozostałych jednak RAID0/5 się sprawdza. Zwłaszcza RAID5.
    A nawet jakby macierz poleciała to w dobie Steama, Origin itp. pobierze
    się to ponownie. Tak samo jak bieżąca praca przy obróbce wideo itp.
    tu na macierzy przechowuje się tylko dane do bieżącej pracy.
    Po końcowym dopieszczeniu idzie na zewnętrzny dysk oraz nośnik optyczny
    dla zleceniodawcy.

    > No i policzmy:
    > 128GB - 12GB = 116GB
    > 116GB / 16GB = 7,25
    >
    > Teraz jasne, czy nadal czegoś nie rozumiesz?
    > No i OK - 7 to nie kilkanaście, ale jaki odsetek gier "waży" 16GB?

    Praktycznie wszystkie nowe i ta tendencja rozwija się pomimo mody na
    SSD. Diablo III ma potrzebować 15 GB, a z dysku:
    Crysis 2: ~13 GB
    Mass Effect 3: 16 GB
    Battlefield 3: 16 GB
    Powyższe łatwo policzyć bo Origin tworzy odrębne katalogi. Za to katalog
    Steama zajmuje mi po paru latach ~450 GB i za cholerę nie wiem co tyle
    potrzebuje. Ale jak przy backupowaniu zawartości przy przenosinach na
    macierz (niespodzianka: zabrakło miejsca) okazało się że OrangeBox
    zajmuje ~70GB to wymiękłem. Owszem, jest tam pierdylion map do TF2,
    CinematicMod11 do HL oraz pozostałości poprzednich, ale bez przesady.
    Sorry, ale nie zarabiam tyle by trzymać to wszystko na SSD - wystarczy
    spojrzeć ile kosztuje taki powyżej 512GB.

    --
    /MB

  • 60. Data: 2012-05-12 16:56:11
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-05-10 12:56, Andrzej Lawa pisze:

    > OMFG... 70GB na system... Auć, auć, auć...

    Win7 tak ma. Wiedziałem że potrzebuje dużo (oficjalnie producent mówi o
    16 GB na wersje 32 bit, 20 GB na 64-bit) więc nauczony doświadczeniem z
    WinXP dałem na wersję 32bit pojemność x2, czyli 32GB.
    I po 1,5 roku dopychałem to kolanem przenosząc na inną partycję co
    większe programy dające się bez problemu przenieść (te wszystkie 3DMarki
    itp). Gry oraz multimedia z założenia mają swoje własne partycje.
    Wystarczy spojrzeć ile zajmuje oraz ile tysięcy plików po ~2 latach
    intensywnego używania ma sam WINSXS. Wiem że pojemność dysków bardzo
    wzrosła, a koszt GB spadł (przy przejściu na SSD już niekoniecznie) ale
    bez przesady. W czasach Win95 system w pełni zainstalowany zajmował
    niecałe 100 MB i nie odstawał aż tak kolosalnie od obecnych OSów. Teraz
    to same sterowniki do karty graficznej więcej zajmują. Ale żeby nie
    cofać się tak daleko - 64bitowy aktualny Debian 6.0.5 ze wszystkimi
    poprawkami i potrzebnymi mi aplikacjami (fakt - tu prawie nie ma
    rozdętego oprogramowania komercyjnego firm trzecich) zajmuje mi poniżej
    10 GB. Na co idą te wszystkie GB na dysku systemowym Win7 nie wiem
    (hiberfile wyłączony, swap 512 MB). Chyba wynika to z filozofii NT6.x po
    przejściach z "DLL hell" - system w WINSXS itp. ma trzymać wszystko po
    wsze czasy, a przynajmniej do całkowitej deinstalacji danego programu.
    Wcześniej na NT5.x tego nie było. Zresztą taki Debian ładnie czyści się
    po aktualizacji i spokojnie przeżywa nawet uaktualnienie całej
    dystrybucji, czego już o takim np: Ubuntu nie zawsze można powiedzieć, a
    przynajmniej nie zawsze jest to płynne
    i bezbolesne. Pod Windows tego nie próbowałem. Zawsze uaktualnienie
    skutkowało postawieniem i tak systemu od zera ze względu na zebrane
    śmieci i ogólną wołowatość po dłuższym używaniu.

    --
    /MB