    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Date: Wed, 16 Jun 2010 14:45:47 +0200

    W dniu 2010-06-16 14:26, Lew2 pisze:

    > Dokładnie. Ten na prawym pasie nie spodziewa się że ktoś go nagle
    > zaskoczy. Ale widać są na drogach tacy, co uważają że są sprytniejsi.
    >
    > U mnie jak jadę do pracy, to do skrętu w lewo jest duża kolejka, ale
    > kilku sprytniejszych (jak np. mój szef) z pasa do skrętu w prawo po
    > zakreskowanym polu jedzie w lewo. Kiedyś mnie taki taxiarz zaskoczył
    > jak się pojawił z mojej prawej strony (przejeżdżając po zakreskowanym
    > polu). Jeśli jest linia ciągła lub pole zakreskowane to ja domniemam
    > że tam się nikt nie pojawi, ale jak widać niesłusznie domniemam...

    Nie, jak widać, niejaki WS twierdzi że jeździsz niezgodnie z prawem,
    cytując paragrafy, które mają się nijak do przedstawionej w wątku sytuacji.

    "hmm..., to tez nie jest z przepisami zgodne ;)

    § 95. 2. Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:
    1) ruch pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub
    rowerzystom,
    2) ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim
    opuszczenie skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem
    nadawania sygnału zielonego.

    WS"