  • 1. Data: 2010-06-15 22:28:10
    Temat: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Rafał "SP" Gil" <d...@N...gazeta.pl>

    Jak w temacie.

    Skręciło mi się w prawo z pasa przeznaczonego do jazdy w lewo.

    Miejsce: Warszawa, Jadę ulicą Chrobrego (jadę w stronę Dźwigowej). Dojeżdżam
    do skrzyżowania z Wałowicką (w prawo Wałowicka, w lewo Zdobnicza).

    Przede mną dwa pasy, pas po lewej do skrętu w lewo, i prawy pas do skrętu w
    Wałowicką i do jazdy na wprost w Dźwigową.

    Czerwone światło. Jako pierwszy stoi BUS na czerwonym ... dojeżdżam powoli do
    niego i widzę, że nie skręca w prawo mimo zielonej strzałki (nie sygnalizuje
    również takiego manewru) ... wjeżdżam na lewy pas i na zielonej strzałce tnę w
    prawo w wałowicką ... Z przeciwka jechała (sic!) policja. Tną za mną.

    POLICJANCI:

    - popełnił pan dwa wykroczenia: 1. przejechanie skrzyżowania na czerwonym
    świetle. 2. Skręt nie z tego pasa.

    JA:
    - popełniłem jedno wykroczenie - skręt w prawo z pasa przeznaczonego do jazdy
    w lewo.

    POLICJA: Przyjmujesz Pan komplecik?

    JA: Przyjmuję za "pas" ale za "czerwone" to już nie.

    Motywacja policjanta: czerwona strzałka w prawo nie dotyczy jazdy z lewego
    pasa ...

    Wobec tego mandatu nie przyjąłem. Ponoć są tam jakieś kamerki etc ... więc
    jeśli są to raczej "świecenie" się zielonej strzałki wybronię ... jeśli nie,
    to już tylko słowo przeciwko słowu.

    6008

  • 2. Data: 2010-06-15 23:19:40
    Od: "Piotrek" <x...@g...pl>

    Tylko w Warszawie tak mogą interpretować znaczenie świateł. Czy pieszy który
    ma wtym czasie ma zielone spodziewa się, że jakiś idiota wyjedzie z lewego
    pasa z za autobusu do skrętu w prawo.
    Pozdrawiam
    Użytkownik "Rafał SP Gil" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
    > Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
    6008

  • 3. Data: 2010-06-15 23:20:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 15 Jun 2010 20:28:10 +0000, osobnik zwany
    Rafał "SP" Gil wystukał:

> [...]
    >
    > POLICJANCI:
    >
    > - popełnił pan dwa wykroczenia: 1. przejechanie skrzyżowania na
    > czerwonym świetle. 2. Skręt nie z tego pasa.

    zachowałeś się jak burak, a policja ma rację.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2010-06-15 23:22:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    Piotrek wrote:

    > Tylko w Warszawie tak mog? interpretowaae znaczenie ?wiate?.

    To prawda, bo na wsi wcale ich nie ma.

    > Czy pieszy
    > który ma wtym czasie ma zielone spodziewa sie, ?e jaki? idiota wyjedzie
    > z lewego pasa z za autobusu do skretu w prawo.

    A co za różnica czego się spodziewa? Piesi zazwyczaj niczego się nie
    spodziewają.

  • 5. Data: 2010-06-15 23:25:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Wobec tego mandatu nie przyjąłem. Ponoć są tam jakieś kamerki etc ...
    > więc jeśli są to raczej "świecenie" się zielonej strzałki wybronię ...
    > jeśli nie, to już tylko słowo przeciwko słowu.

    W ogóle sumowanie wykroczeń przy pojedynczym manewrze to jakaś bzdura, to
    tak jakby morderce skazać osobno za zabójstwo, osobno za pobicie i osobno
    za naruszenie nietykalności cielesnej.

  • 6. Data: 2010-06-15 23:29:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Rafał SP Gil pisze:

    > Motywacja policjanta: czerwona strzałka w prawo nie dotyczy jazdy z lewego
    > pasa ...

    Uzasadnienie złe, ale samo wykroczenie było.
    Należy się mandat za przejazd na czerwonym świetle, bo nie zatrzymałeś
    się przed sygnalizatorem.
    § 96. 3 rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych.

  • 7. Data: 2010-06-15 23:37:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    Piotrek wrote:

    > 1. na czerwonym
    > 2. w prawo z pasa do jazdy w lewo.

    A jakby jechał z prawego to na jakim by jechał?

  • 8. Data: 2010-06-15 23:38:23
    Od: "Piotrek" <x...@g...pl>

    Proste, przecież jechał :
    1. na czerwonym
    2. w prawo z pasa do jazdy w lewo.
    Więc z faktami się nie dyskutuje.

  • 9. Data: 2010-06-15 23:46:27
    Od: "Rafał Gil" <d...@g...pl>

    Piotrek <x...@g...pl> napisał(a):

    > ma wtym czasie ma zielone spodziewa się, że jakiś idiota wyjedzie z lewego
    > pasa z za autobusu do skrętu w prawo.

    A który pieszy spodziewałby się (hipotetycznie), że na czerwonym skręci przez
    niego bus w prawo ????

    Rozumiem, że nigdy nie widziałeś tego typu skrzyżowania z 2 pasami i 2
    strzałkami w prawo ...

    6008

  • 10. Data: 2010-06-15 23:48:24
    Od: "Rafał Gil" <d...@g...pl>

    masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > zachowaĹ&#65533;Ĺ&#65533;siÄ&#65533;jak burak, a policja ma racjÄ&#65533;

    Rozumiem, że gdybym skręcił (mając pole position) z prawego to policja też byu
    miała rację ? Jazda na czerwonym ? (odejmujemy lewy pas).

    P.S.
    Twoja stara czyści węgiel.

    6008