  • 1. Data: 2018-05-07 17:41:12
    Temat: Skrzynia automatyczna
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W piątek byłem u pana mechanika.
    Miało zejść godzine zeszło dłużej.
    Wiec z nudów zacząłem czytać gazety na stole.
    I była gazeta Warsztat chyba z kwietnia.
    I wywiad z właścicielem firmy zajmującej naprawą skrzyni automatycznych.
    Tak na logikę to taki właściciel powinien zachwalać
    automatyczne skrzynie biegów.
    A tu zonk.
    Pan uważa że (o ile dobrze zapamietałem)
    - automaty wkłada się do coraz mniejszych aut wiec żeby się zmieściły to muszą
    być małe i lekkie co powoduje szybkie zużycie zwłaszcza w samochodach które jeżdzą po
    mieście.

    - a ponieważ duże samochody w ramach ekologi też dążą do minimalizacji wagi
    wiec tnie się wagę gdzie się da. I element skrzyni zamiast 5 mm ma grubość
    3 co powoduje że się przegrzewa i następuje zniszczenie mechanizmu.

    - skrzynie automatyczne są liczone na 200 kkm a potem to jest złom
    i użytkownik stoi przed dylematem czy do samochodu za kilkanaście tysięcy złotych
    warto dokładać 5-8 tysięcy na naprawę skrzyni.

    - jak automat to tylko w hybrydzie

  • 2. Data: 2018-05-07 18:29:08
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-05-07 o 17:41, Bolko pisze:
    > - jak automat to tylko w hybrydzie

    A czy hybrydowy automat jest inny?

    Nie wierzę, że do hybrydy wsadzą inną skrzynię niż do zwykłego spalinowca.

    --
    MN

  • 3. Data: 2018-05-07 18:33:03
    Od: p...@g...com

    - skrzynie automatyczne są liczone na 200 kkm a potem to jest złom

    Dobrze że moje auta uszu nie mają bo chyba by się popsuły ;-)

    Golf iv 400 tkm
    Zafira B 350 tkm
    Focus MK1 250 tkm

    jak ktoś normalnie eksploatuje asb i zmienia olej/filtry to te 200 tkm nie jest
    problemem chyba że trafi na jakieś cvt w focusie czy francuskie wynalazki

  • 4. Data: 2018-05-07 19:01:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-07 o 18:29, Marcin N pisze:

    > A czy hybrydowy automat jest inny?
    >
    > Nie wierzę, że do hybrydy wsadzą inną skrzynię niż do zwykłego spalinowca.

    Tanie i popularne rozwiązanie w hybrydzie to przenoszenie napędu tylko
    przez silniki elektryczne. W nim nie ma skrzyni biegów.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-05-07 19:02:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >A czy hybrydowy automat jest inny?
    >Nie wierzę, że do hybrydy wsadzą inną skrzynię niż do zwykłego
    >spalinowca.

    Toyota ma jednak inna.
    Nie ma wcale, albo ma elektryczna - zalezy jak patrzec.

    A jak czegos nie ma, to sie nie psuje :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-05-07 19:12:46
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 07.05.2018 o 18:33, p...@g...com pisze:
    > - skrzynie automatyczne są liczone na 200 kkm a potem to jest złom
    >
    > Dobrze że moje auta uszu

    _Teraz_ są liczone, a nie w czasach Twojego golfa czwórki :-p

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2018-05-08 08:11:05
    Od: p...@g...com

    --_Teraz_ są liczone, a nie w czasach Twojego golfa czwórki :-p

    trujace Paski B5/B6 ktore turecki pcha do PL maja min 300 tkm nastukane, hokus pokus
    i jest 190 tkm pozniej nabywca zrobi ze 100 tkm i skrzynia padnie bo cebula na olej
    juz nie miala :-)

  • 8. Data: 2018-05-08 14:54:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 May 2018 18:29:08 +0200, Marcin N

    > A czy hybrydowy automat jest inny?

    Dla przykładu w Mitsu OL, zarówno benzynie jak i hybrydzie PHEV, jest CVT,
    czyli bezstopniowa skrzynia "rolkowa". I jak wieszali na tym psy i
    faktycznie te wczesne modele strasznie "wyły", tak w OL w ogóle mi to nie
    przeszkadzało a przejechałem tym ponad 2000km do Włoch.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-05-08 15:08:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 May 2018 23:11:05 -0700 (PDT),
    p...@g...com wrote:
    > kus pokus i jest 190 tkm pozniej nabywca zrobi ze 100 tkm i
    > skrzynia padnie
    > bo cebula na olej juz nie miala :-)

    A to muszą vwymieniac olej w skrzyni? Ostatnio się dowiedziałem w ASO
    Hyundai' a że ich w ich skrxyniach auto. oleju się nie wymienia.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-05-08 15:21:55
    Od: p...@g...com

    --A to muszą vwymieniac olej w skrzyni? Ostatnio się dowiedziałem w ASO
    Hyundai' a że ich w ich skrxyniach auto. oleju się nie wymienia.

    koncern vw tez sciemnial ale wystarczylo przeczytac instrukcje producenta firmy ZF
    zeby przekonac sie ze jest inaczej :-)