  • 11. Data: 2014-05-17 02:34:50
    Temat: Re: Skuter na kat.B
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2014-05-16 13:56, Mateusz NSR wrote:
    > Jak ostatnio oglądałem te skutery 125 to prędzej kupiłbym sobie komara :/
    >
    > --

    MZ głupstwa piszesz! W lutym w Tajlandii wynająłem sobie na tydzień (w
    cenie 15 zł/dzień;- jak im się to opłaca??!) skuter Honda PCX 125
    podobny do niżej podanego (podobny, bo tamten to był model 2013, ale
    różnice kosmetyczne)

    http://motocykle.honda.pl/pl/motocykle/modele/scoote
    r/pcx125150/specyfikacja/174-pcx125.html

    Jazda bardzo przyjemna, wygodna, skuterek żwawy, zrywny, jechałem
    momentami 110 km/godz., spory pojemnik na bagaż,- nic MZ w miescie więej
    nie trzeba.
    Jesli saprowadza go w rozsądnej cenie to pierwszy kupuję..

  • 12. Data: 2014-05-18 19:26:19
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Nic nie rozumiem! Jakoś nie widziałem skutera (do 125cm)
    z "automatyczną skrzynią biegów".
    Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową
    a automatyczną skrzynią?

    Szymon

  • 13. Data: 2014-05-18 19:57:40
    Od: MrGlub <g...@g...com>

    "Szymon Machel" <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > z "automatyczną skrzynią biegów".
    > Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową

    Nie. Przekładnia bezstopniową jest traktowana jako automatyczna. A jest
    automatyczna bo nic nie robisz tylko samo sie dzieje.
    --
    NC700XD

  • 14. Data: 2014-05-18 20:48:35
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Sun, 18 May 2014 19:26:19 +0200, Szymon Machel <s...@g...com>
    wrote:

    > Nic nie rozumiem! Jakoś nie widziałem skutera (do 125cm)
    > z "automatyczną skrzynią biegów".
    > Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową
    > a automatyczną skrzynią?

    Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy rejestrem technicznym a
    rejestrem prawniczym?

    (Ja na przykład widzę :-))

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 15. Data: 2014-05-18 20:59:20
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-05-18 19:26, Szymon Machel pisze:
> [...]
    > z "automatyczną skrzynią biegów".
    > Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową

    Daj spokoj. Ja juz tez probowalem ale nie da.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 16. Data: 2014-05-18 23:26:11
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.05.2014 11:41, __Maciek pisze:
    /.../
    > Może po prostu chcieli odciąć motocykle właściwe a zostawić tylko
    > kible.

    Pojawi się rynek na motory 2-suwowe, pojemność 124, bi-turbo, automat
    ale z możliwością przełączenia na manual.

  • 17. Data: 2014-05-19 02:41:06
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2014-05-17 02:34, p47 wrote:

> [...]
    > nie trzeba.
    > Jesli saprowadza go w rozsądnej cenie to pierwszy kupuję..

    W linku:

    https://www.youtube.com/watch?v=MJg6l9KGQwU

    można obejrzeć, jak ktoś na tym "marnym" skuterku osiąga 130 km/godz, a
    co wazniejsze przyspieszenie 0-100km/godz zajmuje ok 15 sek, a więc nie
    jest to żadną miarą żaden zawalidroga, szczególnie w miescie.
    Ma sporo róznych bajerów, m.in. łącze do podłaczenia laptopa i do tego
    palił mi ok. 2,5 l/100km, głównie w ruchu miejskim, wprawdzie bez
    wiekszych korków (bo miasteczko było nieduże) ale jednak z sygnalizacją
    świetlną.
    W innych wypozyczalniach były tez inne modele skuterów Hondy o podobnej
    pojemności, a także Suzuki i (rzadziej) Yamahy,- sądze, że mogą być one
    porównywalnie dzielne w miescie. No i sa przeciez jeszcze europejscy
    producenci (w Azji nieobecni), a także wytwórcy chińscy, co ciekawe
    całkowicie nieobecni w Hong Kongu, choc w sasiednim Macao dominujący, a
    na Filipinach praktycznie zajmujący cały rynek.
    Reasumując,- oby tylko mędrcy z senatu i gajowy bul nie chcieli się
    wykazywać własną inwencją przy zatwierdzaniu tej ustawy!

  • 18. Data: 2014-05-19 06:43:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > W dniu 12.05.2014 11:41, __Maciek pisze:
    > /.../
    >>
    > Pojawi się rynek na motory 2-suwowe, pojemność 124, bi-turbo

    Wątpliwe, jest też ograniczenie mocy.

  • 19. Data: 2014-05-19 06:45:13
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    napisał:

    >Nic nie rozumiem! Jakoś nie widziałem skutera (do 125cm)
    >z "automatyczną skrzynią biegów".
    >Czy nikt nie widzi różnicy pomiędzy przekładnią bezstopniową
    >a automatyczną skrzynią?

    Przecież tu nie chodzi o wskazanie konkretnego rozwiązania
    technicznego, może być nawet hydrauliczna skrzynia biegów, sterowana
    poprzez napełnianie olejem przetworników hydraulicznych, jak w
    niektórych pojazdach kolejowych, istotą tego przepisu jest to że
    zmiana biegów ma się odbywać SAMOCZYNNIE, bez możliwości (i
    konieczności) wybierania biegów przez kierowcę.
    Jest różnica pomiędzy językiem prawniczym a technicznym (jak to
    wskazał kol. Leszek). W prawie chodzi po prostu o porządkowanie
    pewnych zagadnień, klas obiektów. Z tego samego powodu motorower nie
    jest w przepisach prawnych motocyklem. Technicznie oczywiście
    motocyklem jest, czy się to komuś podoba czy nie.

    Przeraża mnie fakt że tak wiele osób nie rozumie takich prostych
    spraw... :-/

  • 20. Data: 2014-05-19 10:45:46
    Od: "Szymon Machel" <s...@g...com>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > motocyklem jest, czy się to komuś podoba czy nie.
    >
    > Przeraża mnie fakt że tak wiele osób nie rozumie takich prostych

    Witam

    A może wiele osób spotkało się ze "stróżami prawa", którzy
    nie interpretują/rozumieją/myślą tylko traktują sprawę dosłownie.
    I może wiele osób poniosło tego konsekwencje (dotyczy nie tylko
    motoryzacji). Ja nazywam to niedbalstwem w tworzeniu przepisów.
    Oczywiście, prawnicy się cieszą...

    Szymon

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.