    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Słuchawki mierzące profil słuchu
    Date: Sat, 28 Jul 2018 07:46:08 +0200

    news:pjgnrd$cs2$1@dont-email.me...
    > Ściema czy prawda?
    > Słuchawki automatycznie mierzą zdolność naszego słuchu
    > do słyszenia dźwięków o różnych częstotliwościach nasłuchując
    > 10000 razy słabszych dźwięków odbitych od naszego labiryntu w uchu.
    > https://www.nuraphone.com/pages/how-it-works

    Zdecydowanie ściema. To, co i czy w ogóle słyszymy, zależy od większej
    ilości czynników.
    Przede wszystkim, 10 tysięcy razy... tylko mocowo (40 dB), czy napięciowo
    (80 dB), mam na myśli to, co zasila słuchawki... To czy to nie zginie w
    szumie tła? Pies sąsiada się zebździ za ścianą i już po wyniku...
    Fakt, robi sie badania, czy słyszy (np. dziecko, które nie naciśnie
    guziczka, ani nie powie, bo małe jest), ale to się zupełnie inaczej odbywa,
    acz elementem wspólnym jest specjalny dźwięk. Bada się odpowiedź nerwu
    słuchowego i nie jest to nowość, bo jeszcze Kurek i Kamiński o tym OIDP
    mówili.
    Takie słuchawki mogą sobie odpowiedzieć, ale jak nerw słuchowy będzie
    uszkodzony, to sobie gówno pokażą IMO. One, jeśli już, w co i tak nie
    wierzę, mogą jedynie określić zdolność mechaniczną, co wcale się nie musi
    przekładać na zdolność rzeczywistą (degeneracja z wiekiem, takie tam, bla
    bla bla).

    Taka jest moja opinia.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,