  • 1. Data: 2018-07-28 05:27:41
    Temat: Słuchawki mierzące profil słuchu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ściema czy prawda?
    Słuchawki automatycznie mierzą zdolność naszego słuchu
    do słyszenia dźwięków o różnych częstotliwościach nasłuchując
    10000 razy słabszych dźwięków odbitych od naszego labiryntu w uchu.
    https://www.nuraphone.com/pages/how-it-works

  • 2. Data: 2018-07-28 07:46:08
    Temat: Re: Słuchawki mierzące profil słuchu
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > do słyszenia dźwięków o różnych częstotliwościach nasłuchując
    > 10000 razy słabszych dźwięków odbitych od naszego labiryntu w uchu.

    Zdecydowanie ściema. To, co i czy w ogóle słyszymy, zależy od większej
    ilości czynników.
    Przede wszystkim, 10 tysięcy razy... tylko mocowo (40 dB), czy napięciowo
    (80 dB), mam na myśli to, co zasila słuchawki... To czy to nie zginie w
    szumie tła? Pies sąsiada się zebździ za ścianą i już po wyniku...
    Fakt, robi sie badania, czy słyszy (np. dziecko, które nie naciśnie
    guziczka, ani nie powie, bo małe jest), ale to się zupełnie inaczej odbywa,
    acz elementem wspólnym jest specjalny dźwięk. Bada się odpowiedź nerwu
    słuchowego i nie jest to nowość, bo jeszcze Kurek i Kamiński o tym OIDP
    mówili.
    Takie słuchawki mogą sobie odpowiedzieć, ale jak nerw słuchowy będzie
    uszkodzony, to sobie gówno pokażą IMO. One, jeśli już, w co i tak nie
    wierzę, mogą jedynie określić zdolność mechaniczną, co wcale się nie musi
    przekładać na zdolność rzeczywistą (degeneracja z wiekiem, takie tam, bla
    bla bla).

    Taka jest moja opinia.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 3. Data: 2018-07-28 09:26:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2018 22:27:41 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > do słyszenia dźwięków o różnych częstotliwościach nasłuchując
    > 10000 razy słabszych dźwięków odbitych od naszego labiryntu w uchu.

    A wiela to kosztuje ?

    Pokazuje jakis profil ?
    To chyba latwo sprawdzic czy powtarzalnie mierzy.

    J.

  • 4. Data: 2018-07-28 11:38:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > do słyszenia dźwięków o różnych częstotliwościach nasłuchując
    > 10000 razy słabszych dźwięków odbitych od naszego labiryntu w uchu.

    Nie wiem czy to ściema ale wydaje się że coś co się zwie otoacoustic
    emission istnieje.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Otoacoustic_emission

    Otoacoustic emissions are clinically important because they are the
    basis of a simple, non-invasive test for hearing defects in newborn
    babies and in children who are too young to cooperate in conventional
    hearing tests.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-07-28 13:33:27
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > basis of a simple, non-invasive test for hearing defects in newborn
    > babies and in children who are too young to cooperate in conventional

    Potwierdzam, że obecnie takie badania robi się (przynajmniej w mojej
    części Polski) noworodkom rutynowo.

    Natomiast całkowicie odrębnym pytaniem jest, czy da się to zrealizować
    za pomocą zwykłych słuchawek.

    L.

  • 6. Data: 2018-07-28 14:51:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 13:33:27 +0200, Luke napisał(a):

    > Potwierdzam, że obecnie takie badania robi się (przynajmniej w mojej
    > części Polski) noworodkom rutynowo.
    > Natomiast całkowicie odrębnym pytaniem jest, czy da się to zrealizować
    > za pomocą zwykłych słuchawek.

    Ten sprzet kliniczny wyglada pewnie jak sluchawka :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-07-28 15:05:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Ściema czy prawda?

    Sony MDR-1000X niby też to robią.

    https://www.spidersweb.pl/2017/06/sony-mdr-1000x-opi
    nie.html

    "Po przytrzymaniu przycisku NC na puszce, słuchawki wydają z siebie serię
    dźwięków, a sensor dokonuje pomiarów ich odbicia wewnątrz ucha. W efekcie
    Sony MDR-1000X dostosowują redukcję szumów do indywidualnej budowy ciała,
    a także dostosowują się do otoczenia."

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2018-07-28 17:47:12
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-07-28 o 14:51, J.F. pisze:

    > Ten sprzet kliniczny wyglada pewnie jak sluchawka :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=c9BmtEFNuCo

    Ale tam może być słuchawka wydająca dźwięk i mikrofon zbierający echo. A
    w normalnej słuchawce musiałaby to robić ta sama membrana i robi się to
    bardziej skomplikowane.

    L.

  • 9. Data: 2018-07-28 18:31:45
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

> [...]
    > odbywa, acz elementem wspólnym jest specjalny dźwięk. Bada się odpowiedź
    > nerwu słuchowego i nie jest to nowość, bo jeszcze Kurek i Kamiński o tym

    No nie do końca. ZTCP bada się reakcję mięśnia, który w odległej
    przeszłości ewolucyjnej służył do ruszania uchem. Jeśli w słuchawki
    wbudować detektor tego ruchu, to taki pomiar jak najbardziej byłby
    możliwy. Ale jakoś nie wyobrażam sobie takiego detektora, który
    pasowałby do każdego osobnika.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2018-07-28 19:45:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Luke" <l...@l...net> wrote in message

    > https://www.youtube.com/watch?v=c9BmtEFNuCo
    >
    > Ale tam może być słuchawka wydająca dźwięk i mikrofon zbierający echo.
    > A w normalnej słuchawce musiałaby to robić ta sama membrana [..]

    uzasadnij dlaczego musiałaby to robić ta sama membrana.