  • Data: 2017-12-06 16:43:24
    Temat: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:p08u2a$59o$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-12-06 o 15:13, Myjk pisze:
    > Wed, 6 Dec 2017 14:13:05 +0100, Liwiusz

    >Nie wiem co jest w KW takiego, pewnie źle czytałeś, ale u nas za
    >wjechanie w dupsko odpowiada wjeżdżający.

    No nie calkiem - jesli wjechanie jest skutkiem zajechania drogi, to
    odpowiada zajezdzajacy.

    To zajechanie tez moze miec rozne formy - zmieniajacy pas ma obowiazek
    ustapienia pierwszenstwa, ale w definicji ustapienia jest "istotnej
    zmiany predkosci".
    Wiec jak ktos nie przyhamuje lekko i wjedzie, to jego wina.

    No i trzeba u nas jezdzic tak, aby wypadkow nie bylo, wiec za
    niezahamowanie tez mozna orzec (wspol) wine.

    Za to w Niemczech obowiazuje minimalny przepisowy odstep - co najmniej
    tyle metrow, co polowa predkosci w km/h.

    I juz mamy rozbieznosc prawna - mandat mozna dostac, a skad ma
    obcokrajowiec wiedziec ?

    J.