    From: Jacek Skórzewski <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Sms reklamowe w Orange.
    Date: Thu, 17 Dec 2009 16:58:45 -0800 (PST)

    On 17 Gru, 23:44, "Darek" <a...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Jak mozna wyłączyć smsy reklamowe z Orange oraz podobne smsy z innych firm
    > które czasem mozna dostać bo czasami to jest denerwujące. Czy Orange ma taką
    > możliwość ich wysyłania bez zgody użytkownika ?

    Od dawna toczę z nimi boje w tej sprawie. Może zacznę od początku...

    Latem 2007 pierwszy raz się wkurzdenerwowałem na smsy o konkursach i
    napisałem maila do b...@o...pl wg wzoru znalezionego tu na grupie.
    Wtedy skutek był zadziwiający - po kilku dniach smsy reklamowe
    przestały przychodzić. Do maja bieżącego roku był absolutny spokój.
    W maju smsy o konkursach zaczęły znów przychodzić, więc posłałem im
    identycznego maila, jak w 2007. Tym razem odzew był mniej obiecujący.
    Odpowiedzieli mi, że muszę posłać im listę numerów premium, z jakich
    dostaję niechciane sms, to oni łaskawie w moim imieniu przekażą
    zewnętrznym firmom obsługującym te numery zlecenia usunięcia mojego
    numeru z list dystrybucji. Grzecznie odesłałem im kilka numerów oraz
    pytanie, dlaczego tym razem procedura jest inna niż ostatnio.
    Uzyskałem odpowiedź, że oni nie rozsyłają żadnych materiałów tego
    typu, że robią to firmy zewnętrzne, a winny jestem ja, bo wpisanie na
    listy dystrybucyjne tych firm spowodowanie jest korzystaniem z ich
    usług, np. wysyłaniem sms na numery premium. Ponawiałem zgłoszenia, bo
    smsy reklamowe wciąż przychodziły i ciągle dostawałem tą samą
    odpowiedź. Przypadkiem wysłałem nawet zapytanie do UKE w tej sprawie.
    UKE uzyskało od orange taka samą odpowiedź, jak ja i przekazało mi ją
    na piśmie.
    Nie rozumiem, jak to możliwe, że w 2007 się wszystko ładnie udało bez
    dodatkowych szczegółów z mojej strony, a teraz muszę się spowiadać, co
    do mnie przychodzi.
    Inna sprawa, że większość tych SMSów rozsyłanych przez rzekome firmy
    zewnętrzne, ma w treści info, że regulamin konkursu jest na stronie
    orange.pl.

    Ogólnie - straciłem pomysły i nie mam nadziei, że cokolwiek uda się w
    tej sprawie załatwić.

    Pozdrawiam,
    Jacek Skórzewski