    From: "Przemek O." <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Mon, 11 Jul 2011 11:20:24 +0200

    W dniu 2011-07-10 23:42, Maciej Sobczak pisze:
    > Taki artykuł mi wpadł:
    >
    > http://www.mil-embedded.com/articles/id/?4217
    >
    > Ciekawa jest wzmianka, że Komisja Europejska się tym zajęła. Jeśli o
    > mnie chodzi, to jestem za.

    Jak zwykle zajmuje się pierdołami. Jeśli owa komisja zapewni także 100%
    zgodność standardu PC to ja też jestem za. Niestety PC to nie Atari XL
    gdzie każdy egzemplarz miał tę samą niezmienną konfiguracje (pomijam
    wariacje układów itd itp, ale była zawsze pełna wsteczna zgodność), tak
    więc oprogramowanie może działać różnie na różnych konfiguracjach, albo
    nie działać wcale.
    Pół biedy jeśli chodzi o oprogramowanie typowe, nie używające żadnych
    elementów sprzętu w sposób ponadstandardowy. Gorzej z resztą, w
    szczególności jeśli to sam użytkownik może sobie dokompletować sprzęt.
    Przecież niezgodność może być na poziomie sterownika lub sprzętu. Ale
    niestety użytkownik widzi tylko że nasz program źle działa. Fakt można
    to ustalić, ale trzeba na to stracić czas.
    Ale jak znam życie, to się zaraz okaże że oczywiście gwarancją będzie,
    ale pod warunkiem używania sprzętu referencyjnego i tu producent sobie
    wymyśli markę i model.

    Zresztą na dobrą sprawę ja stosowałem takie coś od zawsze. Jeśli klient
    kupował samo oprogramowanie, to nie dostawał na nie gwarancji (w sensie
    poprawności pracy), jeśli brał cały zestaw (sprzęt + oprogramowanie)
    gwarancja była też na zestaw, czyli przy okazji na oprogramowanie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.