    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sonda2 - może być :)
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56fb053b$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 30 Mar 2016 01:07:30 +0200

    Pan Piotr Dmochowski napisał:

> [...]
    > wcisnąć ile się da, a ludzie z tym walczą. Po to się robi własne
    > mechanizmy strumieniowania żeby "skleić" je w całość z wyświetlaniem
    > reklam i nie dać nic za darmo. Do kompletu mechanizmy śledzące, reklama
    > kontekstowa etc.
    > Druga sprawa która mi przychodzi do głowy to zmniejszenie obciążenia
    > infrastruktury. Może małe kawałki da się lepiej zbuforować, może łatwiej
    > się na nich pracuje, może da się coś puścić multikastem. I tak obstawiam
    > że najważniejsze były reklamy, ale kwestie techniczne też mogły się

    To nie jest odpowiedź na moje wątpliwości. Gdyby chodziło o sprawy
    techniczne, to by wszysy tak robili. Tymczasem moje obserwacje
    są takie, że *wszędzie* jest normalnie, a *tu* się wydziwia. Nie
    pretenduję do stuprocentowo obiektywnych kalibrowanych pomiarów
    opartych o próby reprezentatywne. Po prostu ze wszystkich strumieni
    audio i wideo dostępnych w internecie (bez opłat, abonamentów itp)
    tylko w przypadku polskich napotkałem na trudności techniczne.
    A ja całkiem sporo tego używałem. Zastanawia mnie to.

    > Kiedyś TVP dawało dostęp do materiałów na vod.tvp.pl bez reklam, a teraz
    > już są. Może sami na to wpadli, może dostali taką funkcję i stwierdzili
    > że z niej skorzystają.

    No to kolejna obserwacja. Tnę reklamy w internecie równo z trawą,
    a nawet niżej. Na reklamy jestem nieczuły, więc i dla mnie lepiej,
    i dla tego, kto płaci za ich wyświetlanie. Nie jestem targetem,
    więc lepiej jak zapłaci za wyświetlanie komu innemu. Zauważyłem,
    że wiele stron po wycięciu reklam wygląda na nieco kalekie. Ktoś
    to tak zaprojektował, by było spójne graficznie, a po ingerencji
    blokerów równowaga jest zachwiana, są jakieś puste miejsca itp.
    Inaczej jest w polskich portalach. Tu ktoś *najpierw* zapłacił
    profesjonalnemu grafikowi za projekt, a *później* zepsuł go całkiem
    przypadkowymi wstawkami. W tych portalach dopiero po usunięciu
    wszystkich reklam widać, że był tam jakiś zamysł artystyczny.

    --
    Jarek