    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Spalony silnik AC ze szczotkami -- z pralki
    Date: Wed, 21 Dec 2022 20:27:43 +0100

    W dniu 21 gru 2022 o 16:38, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Czy podwyższona o 10°C temperatura w łazience mogła przyczynić
    > się do spalenia silnika? Jeśli nie -- jaka temperatura wokoło
    > pralki podczas prania może przyczynić się do spalenia silnika?
    Czy stojące obok pralki kilkulitrowe, niemal płaskie puste
    butelki po płynie do prania mogły przyczynić się do spalenia
    silnika? -- trochę izolowały cieplnie wnętrze pralki... Nad
    pralką jest blat -- utrudniający wentylację a jest to
    wolnostojąca pralka...

    Czy chłodzenie wnętrza pralki zimną wodą dałoby jakiś efekt?
    Woda jest czerpana z góry i wpływa chyba najkrótszą drogą do
    bębna; mogłaby być puszczona wieloma rureczkami, by odbierać
    ciepełko i zarazem grzać się. Pranie zaczynałoby się zimną
    wodą (bo wnętrze pralki jest wówczas zimne) a płukanie nie
    byłoby straszliwym szokiem termicznym... Koszt takiej
    chłodnicy chyba nie byłby duży -- ale czy zyski byłyby
    zauważalne? Na pewno brak tego szoku jest istotny...
    Oszczędności energii (na grzałce) chyba też...

    Obok termicznego zabezpieczenia w silniku -- mogłoby być
    też termiczne zabezpieczenie we wnętrzu pralki. Włączałoby
    się wtedy, gdy temperatura wewnątrz pralki nadmiarowo wzrastałaby...

    -=-

    Rzadko prałem w temperaturze 60°C i niemal nigdy w temperaturze 90°C...

    Ale niedaleko pralki jest wlot gorącego (dochodzącego do 60°C)
    powietrza i czasami (raczej rzadko) ten nawiew mógł być włączony
    podczas pracy pralki...

    Zazwyczaj prałem długo -- przeciętne moje pranie to około 4 godzin.
    (pranie, dodatkowe płukanie i wirowanie)

    Dlaczego pralka jest tak skrzętnie zabudowywana od tyłu i od dołu?
    Nawet zaślepiane są otwory powstałe po okołotransportowych blokadach
    bębna... Może warto te otwory zostawiać bez zaślepień, by ułatwić
    wentylację? Może nie warto zakładać z tyłu pralki osłonowej blachy?...
    Teraz ją zdjąłem, by nieco pomóc... Może nie warto wkładać na dno
    stosownego plastyku?...

    [może warto mieć duży dom i pralkę umieścić w piwnicy? -- chłodnej
    tak zimą, jak i latem... nie musiałby być slimowata, mogłaby by
    stać daleko od ścian, nawet w przeciągu... można by ją orurkować
    chłodnicą z zewnątrz na własną rękę?... zaś suszarkę mieć nie
    w pralce, lecz daleko od niej... pojemnik na wyjmowane pranie
    mógłby mieć kółeczka, by bez trudu transportować wyprane ubrania
    z pralki do suszarki...]

    Może te wszystkie zabiegi na nic -- bo izolacja zestarzeje się
    i straci na swej atrakcyjności bez względu na ,,opiekę''?...

    -=-

    Na oko pralka wygląda jak nowa. Wewnątrz rur odpływowych ma
    trochę szlamu, na zewnątrz lekko ją zarysowałem, ale nie aż
    do samej/czystej blachy, bęben od początku (taką niestety
    kupiłem) jest lekko wgnieciony...

    Aż żal... :) Tylko silnika nie żal. :)

    Tak samo żałowałem poprzedniczki -- której
    dziś nie chciałbym już uruchomić...

    --