  • Data: 2016-04-26 20:18:49
    Temat: Re: Specjalista od świec żarowych
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .04.2016 o 20:07 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > A nie bedzie tak, ze przy okazji przez pare minut bedzie walil czarnym
    > dymem, byc moze niszczac katalizator i filtr DPF ?

    Może tak być, świece żarowe wbrew powszechnej opinii używane są również
    podczas normalnej jazdy (a nie tylko przy rozruch). O tym kiedy je włączyć
    decyduje kalkulator wtrysku i zależy to od kilku/kilkunastu parametrów.
    Miałem kiedyś serwisów-kę od dci i tam było to rozpisane. Decydowało np.
    na jakiej wysokości n.p.m pracuje silnik, przy jakiej temp. otoczenia i
    przy jakim obciążeniu.
    Im nowszy diesel (wyższe EURO) tym sterowanie bardziej skomplikowane.

    TG