  • 1. Data: 2016-04-26 16:16:01
    Temat: Specjalista od świec żarowych
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    ( urwanych) potrzebny.. Od dłuższego czasu poszukuję warsztatu
    specjalizującego się naprawie tytułowych świec. Spenetrowałem okolicę na
    jakieś 30 km. i jedyne co uzyskałem w dwu warsztatach to niepewne słowa
    - "możemy spróbować wykręcić".. a tak się składa że mi nie potrzeba
    kogoś do prób,a do wykręcenia. Zna ktoś z Was jakiś solidny warsztat
    który się w tym specjalizuje. Szczególnie interesowałby mnie obszar
    Poznań-Konin.

  • 2. Data: 2016-04-26 16:20:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest pewne ryzyko zwiazane z wykreceniem. Powiedz ze jak sie cos stanie to placisz za
    zdjecie glowicy i wykrecenie na zdjetej.

  • 3. Data: 2016-04-26 16:30:55
    Temat: Re: Specjalista od świec żarowych
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > Jest pewne ryzyko zwiazane z wykreceniem. Powiedz ze jak sie cos stanie to placisz
    za zdjecie glowicy i wykrecenie na zdjetej.

    Wyceniane podobno na 10%. Gdy ktoś jeszcze tego nie robił, i na dodatek
    nie ma specjalistycznych narzędzi to ryzyko trzeba będzie ściągać
    głowicę wyniesie pewnie z 90%.

    Na takie coś to oni nie oczywiście nie pójdą.. Mogą spróbować, ale za
    ściągnięcie głowicy (gdyby próba sie nie powiodła) płacić mam ja.

  • 4. Data: 2016-04-26 17:45:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A kto ma placic? Moze oni? Twoj samochod z urwana swieca. Glowica do zdjecia jak dwa
    razy dwa rowna sie cztery. Moga sprobowac wykrecic bez zdejmowania glowicy. Moze sie
    uda. Wtedy zaplacisz mniej. Ale jak cos pojdzie nie tak to placisz za zdjecie glowicy
    i jak bedzie trzeba naprawe gwintu.

  • 5. Data: 2016-04-26 18:31:42
    Od: Trybun <C...@j...ru>

> [...]
    sie uda. Wtedy zaplacisz mniej. Ale jak cos pojdzie nie tak to placisz za zdjecie
    glowicy i jak bedzie trzeba naprawe gwintu.

    Oczywiście że ja. Gdy w profesjonalnym warsztacie nie dadzą wyciągnąć
    tej świecy, to trudno. Ryzyko przecie istnieje. Jednak ja to ryzyko
    chciałbym zminimalizować na ile tylko się da. Tak że nie uśmiecha mi się
    oddawanie auta do byle warsztatu gdzie "mogą spróbować wykręcić" tą
    cholerną świecę. Dlatego się pytam na grupie czy ktoś z grupowiczów nie
    zna takiego solidnego warsztatu. Na jeden dał mi już namiar mechanik z
    okolicy. Jednak jest on spory kawał drogi ode mnie. Tak że wolałbym coś
    bliżej. Poza tym nie podoba mi się niska cena takiej usługi w tym
    warsztacie - 120zł + gratisowa wymiana pozostałych świec.

    A może tą france zostawić tak jak jest? Nie jest to nowe auto a może
    przejeździ jeszcze ze 3-4 lata na jednej świecy niesprawnej. Ostatnimi
    laty zim praktycznie nie było, może i nie będzie przez następnych parę
    lat..

  • 6. Data: 2016-04-26 18:52:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > przejeździ jeszcze ze 3-4 lata na jednej świecy niesprawnej. Ostatnimi
    > laty zim praktycznie nie było, może i nie będzie przez następnych parę

    dzialac bedze - poza wkurzającym komunikatem na desce albo swiecaca sie
    lampką od świec niewielka będzie różnica. W zimie może ci cieżej zapalać
    po nocy i ot cala różnica.

  • 7. Data: 2016-04-26 20:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    >dzialac bedze - poza wkurzającym komunikatem na desce albo swiecaca
    >sie lampką od świec niewielka będzie różnica. W zimie może ci cieżej

    A nie bedzie tak, ze przy okazji przez pare minut bedzie walil czarnym
    dymem, byc moze niszczac katalizator i filtr DPF ?

    J.

  • 8. Data: 2016-04-26 20:18:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2016 o 20:07 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > A nie bedzie tak, ze przy okazji przez pare minut bedzie walil czarnym
    > dymem, byc moze niszczac katalizator i filtr DPF ?

    Może tak być, świece żarowe wbrew powszechnej opinii używane są również
    podczas normalnej jazdy (a nie tylko przy rozruch). O tym kiedy je włączyć
    decyduje kalkulator wtrysku i zależy to od kilku/kilkunastu parametrów.
    Miałem kiedyś serwisów-kę od dci i tam było to rozpisane. Decydowało np.
    na jakiej wysokości n.p.m pracuje silnik, przy jakiej temp. otoczenia i
    przy jakim obciążeniu.
    Im nowszy diesel (wyższe EURO) tym sterowanie bardziej skomplikowane.

    TG

  • 9. Data: 2016-04-26 20:49:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ze sie nie boisz tak napisac. Jak kiedys napisalem ze swiece zarowe sa nie tylko a w
    zasadzie sa do tego zeby silnik chcial poprawnie pracowac. To jak by mogli to by mnie
    na rozen zapakowali. Nacieli by sie bo stary jestem a jak wiadomo wiek drobiu poznaje
    sie po zebach.

  • 10. Data: 2016-04-26 22:10:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >otoczenia i przy jakim obciążeniu.
    >Im nowszy diesel (wyższe EURO) tym sterowanie bardziej skomplikowane.

    No, bardziej mialem na mysli tych pare minut zanim sie silnik nie
    rozgrzeje.

    Fakt - przy prostszym silniku to raczej kilkadziesiat sekund, potem
    swiece i tak wylaczone ...

    J.