eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSpecjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow › Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Date: Sun, 21 Aug 2011 00:25:16 +0000 (UTC)
    <4...@p...pl> <j2o3pr$55q$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2odv1$6h1$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2ohva$ji6$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2ol90$vtk$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2oq1k$ful$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2ovas$4kg$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2p2gp$fr3$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2p58v$qas$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2p88c$5f3$2@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2pcfj$kss$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <j2pgdk$5kq$1@news.onet.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > Gdybyż to różnicą był jedynie alfabet, języków nie trzeba by było się
    > uczyć. Problem jest daleko głębszy.

    Ja rozumiem, żeby tak jeden język i jeden alfabet. Ale taki Japoniec,
    to on musi widzieć, co napisać hiraganą a co katakaną. A co z kolei
    sieknąć w kanji. Skoro już przy kolei jesteśny, to "Japan Rail" moża
    tylko alfabetem łacińskim.

    > W określonych językach występują pojęcia nie występujące w innych.
    > Przykładowo ludzie Amazonii mogą liczyć 1,2,3, bardzo wiele i na tym
    > kończy się ich matematyka.

    Pieprzyć Amazonię. Dla Japończyka (a co będziemy szukac inych przykładów)
    trzy kabelki, to zupełnie co innego niż trzy płytki drukowane[1] -- bo
    jedne są raczej podłużne, a drugie takie bardziej plaskate.

    > Przedstaw im teraz człowieku godzinę o której ma coś nastąpić oni
    > nie znają pojęcia czasu (to oczywiście przykład skrajny, podany aby
    > zobrazować problem).

    Jakoś się kurna do tej Amazonii nie mogłem do tej pory wybrać, więc
    mało mam na ten temat do powiedzenia. Ale z tego co Pan pisze widzę,
    że warto. Znajoma miała się tam zapuścić -- już nie pamiętam czy
    w sierpniu czy we wrześniu,. Jak nie zapomnę, to jutro zadzwonię,
    może się czegoś dowiem.

    > Moim zdaniem tzw. transkrypcja w żaden sposób nie może przyczynić
    > się do popularyzacji Internetu,

    Moim też. Natomiast dla tych, którzy Internet znają dobrze (dzieńdobry)
    i chcieliby sobie życie ułatwić, może być przydatna.

    > tu pomoże jedynie edukacja.

    Ja to jestem mało pojętny. Mnie nie pomoże.

    > Pomocne może być też np. kino hollywoodzkie. Przeważnie miałkie ale
    > dla młodzieży atrakcyjne, cichcem przemyca rzeczywistość i pojęcia
    > powszechne w kulturze zachodu.

    Ja już nawet nie pamiętam kiedy w kinie byłem. Jest tyle ciekawych
    rzeczy na świecie.

    Jarek

    PS
    Dla ludzi z innych kultutr nasze (hollywoodzkie) filmy są po prostu nudne.
    Tak mi się skojarzyło -- http://www.youtube.com/watch?v=9fLQ_hFxNMk

    ------

    [1] -- Jak mogę staram się nawiązać do tematyki grupy. Proszę to docenić.

    --
    -- Ale czy masz pan chwilkę czasu?
    -- Mam.