  • 1. Data: 2011-08-20 00:52:17
    Temat: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: Michal Jurewicz <m...@g...com>

    Praca na pelen etat w biurze w Warszawie przy projektach
    specjalistycznych urzadzen do dzwieku. Prosze przeslac CV i dzwonic
    pod +48228237238.

  • 2. Data: 2011-08-20 09:08:32
    Od: "Wlodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

    Michal Jurewicz wrote:
    > Praca na pelen etat w biurze w Warszawie przy projektach

    Za takiego pracodawce podziekuje.

    --
    Wlodek

  • 3. Data: 2011-08-20 09:58:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wlodzimierz,

    Saturday, August 20, 2011, 11:08:32 AM, you wrote:

> [...]

    Całkowicie poprawna deklaracja. Zawsze należy deklarować minimalny
    charset - w tym wypadku jest to ISO-8859-1 właśnie.

    > Za takiego pracodawce podziekuje.

    Za tak czepliwego pracownika ja bym podziękował...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-08-20 10:51:28
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Ja bym się przyczepił, że nie została podana nazwa firmy (Hem Electronics?)
    i adres www.

    Michał

  • 5. Data: 2011-08-20 10:54:50
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Hello Wlodzimierz,

    > Całkowicie poprawna deklaracja. Zawsze należy deklarować minimalny
    > charset - w tym wypadku jest to ISO-8859-1 właśnie.

    > Za tak czepliwego pracownika ja bym podziękował...

    Sorry, że się wtrącę. Jako były elektronik z informatyki żyjący ostatnie
    10 lat pozwolę sobie zauważyć, że poprawną na dzień dzisiejszy
    deklaracją jest utf-8. Reszta podobnie jak DOS powinny już trafić na
    śmietnik historii. Uwaga jest jak najbardziej na miejscu. Jeżeli
    uważasz, że pracownik nie ma prawa zgłosić poprawek działając dla dobra
    firmy to ch.. z taką firmą.

    JanuszR

  • 6. Data: 2011-08-20 11:49:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    Saturday, August 20, 2011, 12:54:50 PM, you wrote:

    > Sorry, że się wtrącę. Jako były elektronik z informatyki żyjący ostatnie
    > 10 lat pozwolę sobie zauważyć, że poprawną na dzień dzisiejszy
    > deklaracją jest utf-8.

    Jako człowiek siedzący w sieciach od ponad 20 lat odpowiem krótko:
    mylisz się.

> [...]
    > Uwaga jest jak najbardziej na miejscu. Jeżeli uważasz, że pracownik
    > nie ma prawa zgłosić poprawek działając dla dobra firmy to ch.. z

    Co jest "dla dobra firmy"? Deklaracja niezgodna z obowiązującymi
    normami?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-08-20 11:53:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 12:54:50 +0200, JanuszR napisał(a):
> [...]
    > 10 lat pozwolę sobie zauważyć, że poprawną na dzień dzisiejszy
    > deklaracją jest utf-8. Reszta podobnie jak DOS powinny już trafić na

    Poprawna to jest UTF-32, a reszta na smietnik.

    Na szczescie jeszcze nie :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-08-20 12:39:38
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Jako człowiek siedzący w sieciach od ponad 20 lat odpowiem krótko:
    > mylisz się.

    > Co jest "dla dobra firmy"? Deklaracja niezgodna z obowiązującymi
    > normami?

    Nie mylę się. W sieciach jak to określiłeś nic nie znaczy, siedziałem
    tam dłużej. Ważny jest profesjonalizm a ten wymaga utf-8. To standard
    uniwersalny, dobrze integrujący się z bazami danych. Dobrem firmy jest
    między innymi jej wizerunek widziany na podstawie strony www.

    JanuszR

  • 9. Data: 2011-08-20 13:15:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

> [...]
    > ostatnie 10 lat pozwolę sobie zauważyć, że poprawną na dzień
    > dzisiejszy deklaracją jest utf-8. Reszta podobnie jak DOS powinny

    Gdyby to była prawda z tym śmietnikiem i jedyniesłusznością, to by
    również należało poniechać samego *deklarowania* zestawu użytych
    znaków. Bo po co ono wtedy? Mądrzy ludzie potrafili urządzić wszystko
    tak, że pisać można różnie, a mimo to da się wygodnie odczytywać
    w taki sposób, jak komu wygodnie (np. otrzymując tekst zakodowany
    w utf-8).

    Jarek

    --
    Bo w jedności leży siła
    Byle tylko jedna była

  • 10. Data: 2011-08-20 13:48:16
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > tak, że pisać można różnie, a mimo to da się wygodnie odczytywać
    > w taki sposób, jak komu wygodnie (np. otrzymując tekst zakodowany

    Wynika to z historii rozwoju Internetu. ISO XX było lecz nie mało znaków
    narodowych. Nałożono więc protezy pozwalające na nie. Jednakże powstała
    wskutek tego wielość standardów. Dopóki możliwości Internetu i sprzętu
    były skromne można było się od biedy godzić z tą sytuacją. Aby w miarę
    zunifikować kodowanie wprowadzono utf, obsłuży wszystkie języki oparte o
    łacinę. Na dzień dzisiejszy kiedy możliwości łącz i sprzętu oraz obsługę
    przez większość stron opartych o tandem PHP, MYSQL utf upieranie się
    przy ISO nie jest oparte na racjonalnych przesłankach.
    Oczywiście mądrze skonstruowana strona potrafi odczytać pochodzenie
    czytającego i ustawić się pod niego ale to obejmuje standardy
    ogólnoświatowe kiedy spodziewamy się, że zaglądać będą ludzie ze
    wschodu. Stosując utf mamy pewność, że wszyscy ludzie zachodu obejrzą
    stronę w prawidłowym formacie.

    JanuszR