  • Data: 2018-01-08 16:41:01
    Temat: Re: Sprawdzili dane
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To tez wypadaja z grona uzytkownikow smartfonow :-)
    bardzo bardzo dawno temu, gdy jeszcze miałem androida z klawiaturą,
    zainstalowałem ruchomą tapetę. telefon rozładował się przez noc.
    zacząłem sprawdzać dlaczego. okazało się że autor, producent darmowej
    animowanej tapety, chciał sprawdzić i zaznaczyć na mapie, gdzie
    znajdują się użytkownicy korzystający z jego darmowej tapety. mój
    telefon całą noc próbował odbiornikiem gps bezskutecznie namierzyć
    jakieś satelity i rozładował znacznie baterię. to był pierwszy i ostatni
    raz, gdy dałem się na coś takiego nabrać. potem miałem telefon z
    androidem, ale z jakimś cyjanogenmodem, bez gapsów. czyli nie miałem
    google maps, tylko osmand, z mapami open stree map. itd, każdy program
    googla zastępowałem darmowym odpowiednikiem.
    Póżniej miałem samsungi s2, s3, s4. każdy dostawał firewalla, nie
    przeciw wirusom, tylko po to, aby programy _z telefonu_ nie miały
    łączności ze światem. Do tego podmieniony plik host i nie widzę reklam.
    Mam program który blokuje inne niepotrzebnie startujące programy. więc
    jak muszę użyć jakikegoś programu który szpieguje, włączam, używam
    wyłączam. Mimo że mam konto w banku, nie mam karty. Wcale nie uważam się
    za osobę wyjątkowo dbającą o bezpieczeństwo, ale w tłumie gości chyba
    byłbym w tych 20stu procentach.
    Dlaczego więc aż tak wielu ma to w dupie? Bo to jest wygoda. parę dni
    temu była dyskusja o powiększeniu zasięgu wifi routera. gość dla wygody
    wyda 650zł, żeby miec jedno urządzenie, nie dwa = router i repeater.
    dzisiaj jest dyskusja o dedykowanym ekranie do samochodu na którym widać
    "funkcje życiowe" auta. za 600usd. ale do tego jest tablet i soft. nie,
    bo to trzeba instaować, uruchamiac, cośtam robić. facet chce dedykowane.
    Ta cecha obecna w mózgach większości społeczeństwa, pcha nas, uzadadnia,
    przyzwala na takie zachowanie, czyli rozrzutność finansową i brak
    zrozumienia ochrony swoich danych

    ToMasz
    Ps przy czym zrozumienie nie oznacza automatycznie brak zgody