  • 11. Data: 2012-06-05 17:17:47
    Temat: Re: Stal nierdzewna przyciagajaca magnes?
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Z 304 wytlaczana jest blaszana oslona narazona na krotki kontakt z lagodnymi
    chemikaliami.
    Sa to glownie substancje organiczne i srodki czyszczace typu benzyna, aceton.
    Ostatnio byla reklamacja, ze tworza sie na niej slady korozji,
    mimo ze od dziesieciu lat nie bylo zadnych zastrzezen.
    Wczesniejsze oslony nie przyciagaly magnesu te przyciagaja,
    stad moje sledztwo na ten temat.

    WM

  • 12. Data: 2012-06-05 17:28:42
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy martenzyt zabija to nie wiem, ale moje noze stolowe na pewno sa
    > nierdzewne, a magnes je przyciaga.

    Noze produkowane sa z bardzo roznych stali.
    Niektore sa podatne na korozje np stal O1,
    dlatego maja odpowiednie pokrycie antykorozyjne:
    http://www.militaria.pl/porady/noze/glownie.xml

    WM

  • 13. Data: 2012-06-05 17:33:16
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PL(N)umber_One <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Według mnie nie. To co grozi utratą odporności na korozję to głównie
    ubytek
    > chromu. Na przykład: znany jest mechanizm utraty odporności na korozję, na
    > granicach ziaren, w stalach z dużą zawartością chromu, w podwyższonych
    > temperaturach. Na granicy ziaren tworzy się wówczas węglik chromu -
    zubażając
    > granice w czysty chrom, co powoduje, że na granicach ziaren rozwija się
    korozja
    > .
    > Groźne bo powoduje znaczny spadek wytrzymałości.
> [...]

    Skoro to obojetne to dlaczego blachy 304, ktore zapewne byly walcowane,
    sprzedawane sa w stanie austenitycznym, a nie martenzytycznym?

    WM

  • 14. Data: 2012-06-05 19:35:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jun 2012 15:28:42 +0000 (UTC), WM napisał(a):

    > Noze produkowane sa z bardzo roznych stali.
    > Niektore sa podatne na korozje np stal O1,

    Ale te nie sa podatne. I to sa "zwykle noze".

    > dlatego maja odpowiednie pokrycie antykorozyjne:
    > http://www.militaria.pl/porady/noze/glownie.xml

    Tu raczej bylaby kuchnia.pl wlasciwa.

    Po pierwszym ostrzeniu pokrycie znika, a one nadal nie rdzewieja :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-06-05 19:54:01
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    WM <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > >

    > Skoro to obojetne to dlaczego blachy 304, ktore zapewne byly walcowane,
    > sprzedawane sa w stanie austenitycznym, a nie martenzytycznym?

    http://www.inoxtom.pl/blog/tag/stal-austenityczna
    PP

  • 16. Data: 2012-06-05 20:17:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    To raczej powierzchniowe zanieczyszczenie żelazem. Albo brak czystości (pył ze
    szlifowania) albo zużycie tłocznika, coś zostawiło niskostopową albo niestopową stal
    na powierzchni. Takie zanieczyszczenie spenetruje warstwę tlenków i dobierze się do
    bardzo skądinąd mało odpornej "trzystaczwóry" w kilka dni. To tylko moja prywatna
    hipoteza, przyczyn może być więcej, ale ta wydaje mi się najbardziej prawdopodobna.
    Przemyślałbym pasywację lub elektropoler, oba procesy skutecznie usuwają
    zanieczyszczenia żelaza z powierzchni nierdzewki.
    Konrad

  • 17. Data: 2012-06-05 20:52:39
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ale te nie sa podatne. I to sa "zwykle noze".

    > Tu raczej bylaby kuchnia.pl wlasciwa.

    Ale pisza, ze noze kuchenne wykonywane sa ze stali 420J2
    Tu wiecej mozna przeczytac o jej wlasciwosciach:
    http://www.multiplex-trd.com/articles/about_420J2_st
    eel.htm

    Obrobka cieplna (odpuszczanie) w 400-550°C niszczy wlasciwosci antykorozyjne.

    > Po pierwszym ostrzeniu pokrycie znika, a one nadal nie rdzewieja :-)

    Bo sa ciagle konserwowane tluszczem miesnym :-)

    WM

  • 18. Data: 2012-06-05 23:51:20
    Od: Marcin <1...@w...pl>

    W dniu 04.06.2012 09:19, WM pisze:
    > Czy istnieje blacha nierdzewna przyciagajaca magnes?
    > Przed zlozeniem reklamacji wole sie upewnic, ze takowa nie istnieje.
    >
    > WM

    Tak, cześć stali nierdzewnych jest magnetyczna (ferrytyczne i
    ferrytyczno-austenityczne)
    Np. "Duplex" 2205

    spaw