  • Data: 2017-11-26 09:34:36
    Temat: Re: Staruszek. hamowanie i sprzęgło.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-26 o 07:28, Frolko pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Weż pod uwagę nawyki. Nawyki decydują co człowiek robi
    > w sytuacji, gdy nie ma czasu na myslenie.
    > Nie wierzę, że awaryjnie hamujesz i nie uzywasz sprzęgła.

    Używam, ale najpierw reaguje moja prawa noga.

    > Awaryjnie hamuje się bardzo rzadko i twoje nawyki masz z normalnego
    > hamowania, natomiast przy normalnym hamowaniu
    > musisz użyć sprzęgła, bo ci silnik szarpie, lub zgasnie.
    > Czyli masz nawyk pilnowania momentu kiedy wcisnąć sprzęgło. Przy awaryjnym
    > hamowaniu twoja podświadomość też będzie obciązona
    > pilnowaniem kiedy nacisnąć sprzęgło i to opóźnia hamowanie.

    Ciekawa teoria.
    Hamowałem klasycznie awaryjnie kilka razy w życiu:
    raz może dwa albo trzy nawet zgasł mi silnik, bo nie zdążyłem wcisnąć
    sprzęgła
    (pomijam hamowania gwałtowne), bo o sprzegle myślałem dopiero w koncowej
    fazie hamowania

    > Jeżeli jest nawyk równoczesnego naciskania hamulca i sprzęgła ( nie dotyczy
    > długich zjazdów ) to awaryjne hamowanie nie jest obciążone
    > pilnowaniem momentu kiedy nacisnąć sprzęgło i odbywa się
    > szybciej.

    Ale Ty nie nacisnąłeś równocześnie i o tym jest dyskusja.
    Ty miałeś odruch w przypadku awaryjnego hamowania użycia lewej nogi.
    Gdybyś miał odruch ożycia choćby obu nóg, to pisałbys o próbie
    deptania prawą i lewą nogą jednocześnie.