eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStary zasilacz laboratoryjny z lat 80 chyba Unitra - poszukiwany w myślach model › Re: Stary zasilacz laboratoryjny z lat 80 chyba Unitra - poszukiwany w myślach model
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Stary zasilacz laboratoryjny z lat 80 chyba Unitra - poszukiwany w
    myślach model
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 2 Jan 2021 14:13:47 +0100

    Dnia Sat, 2 Jan 2021 13:43:18 +0100, jedrek napisał(a):
    > W okolicy roku 1989 natknąłem się przez krótki czas na stabilizowany
    > zasilacz prawdopodobnie polskiej Unitry. Ale której to konkretnie Unitry
    > (czy Unima, czy jakiś inny) to nie pamiętam.
    > Miał on miernik wychyłowy pokazujący napięcie wyjściowe i trochę podobny był
    > do Unitra 5121
    > https://c.allegroimg.com/s1024/0c8e22/0096a631474193
    380b94e945253c

    > Zasilacz NIE miał takich wstawek-kształtek wzmacniających na rogach obudowy
    > (czyli nie był raczej przesadnie kanciasty) znanych np. z przyrządów
    > warsztatowych Meratronik jak generatory, woltomierze itp.
    > Czyli coś innego niż takiego wykonanie mechaniczne
    > https://obrazki.elektroda.pl/1678561500_1554827223.j
    pg

    Czyli krawedzie wyraznie zaokraglone, czy tylko bez wzmocnien ?

    > Zasilacz to była skrzynka jakieś ~40cm szeroka, wysoka na ~20cm, głęboka
    > 20-30cm.
    > Poszukiwany zasilacz od wskazanego modelu 5121, różniło to, że jak dobrze
    > pamiętam miał dwie kolumny w pionie isostatów, którymi wybieraliśmy
    > napięcia. Więcej przycisków niż pokręteł. Możliwe, że nie było żadnego
    > pokrętła do regulacji napięcia, a regulacja być może była tylko skokowa
    > isostatami.

    Nie masz wiekszych zmartwien, niz odszukanie fotki starocia? :-)
    Wpisz w google "zasilacz unitra", przestaw na obrazki ... moze
    znajdziesz. a moze sie odechce :-)

    Ja kojarze cos takiego:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/zasilacz-unitra-z
    rk-typ-204-0-32v-3a-i7005209971.html