    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Statecznik elektroniczny T8 i zapłon rury
    Date: Mon, 05 Apr 2010 15:46:27 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Oczywiście żywotność rury wstępnie podgrzanej jest dłuższa od rury odpalanej
    > na zimno, ale determinuje ją żywotność samego żarnika, która jest
    > kilkukrotnie krótsza od żywotności samej rury oraz elektrod.

    > Ja takie stanowiska już testowałem w budynkach, gdzie pracując byłem
    > odpowiedzialny także za stan oświetlenia. Były tam dziesiątki pomieszczeń, a
    > w każdym po 20-30 rur świetlówkowych o mocach 36/40W. Rury, które po 2-3
    > latach "padały" w lampach z tradycyjnymi statecznikami indukcyjnymi nie były
    > wyrzucane, lecz gromadzone i zakładane do lamp wyposażonych w przetwornice
> [...]
    Cały czas w kwestiach podstawowych piszesz pierdoły. Nie wiesz jaką rolę spełnia
    statecznik. Teraz dopisałeś ze świetlówka jak się rozgrzewa pobiera dużo większą
    moc. To nieprawda. Świetlówka pobiera faktycznie trochę większą moc. Tak do 1,5
    raza prądu znamionowego. Ale tylko wtedy gdy podgrzewa skrętki. Trwa to bardzo
    krotko. Przy zapłonniku bimetalicznym widać kiedy. Wtedy gdy przy zapłonie
    zapłonnik nie świeci. To może być od o,2 sekundy do 1 sekundy w przypadku gdy z
    pewnych względów, o których nie masz pojęcia, nie zaświeci przy pierwszym
    przerwaniu obwodu przez zapłonnik. Przestań się kompromitować.