    From: "Desoft" <N...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie mostkiem H przez kondensator
    Date: Mon, 18 Mar 2013 10:58:16 +0100

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5146cb05$0$1250$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    Zgadza się :) ale nie dotyczy pytania: jak to zrobić.

    Rezystor będzie zawsze, nawet jak go nie dasz. Nie ma źródeł o zerowej
    rezystancji.

    > Wyniki symulacji dla stałej czasowej równej półokresowi:
    > http://zapodaj.net/186c42be34f59.png.html

    Gdybyś rozciągnął wykres prądu w pionie, zobaczyłbyś że prąd z 3mA na
    początku spada do 1mA na końcu.

    > A tutaj dla 5-krotności półokresu:
    > http://zapodaj.net/86349bf3f48d3.png.html

    Dla stałej czasowej 50ms ( ale nie 5tau! )różnica wynosi 2,5mA-2mA czyli 20%
    Do przyjęcia.

    No, dobra pomijamy fakt celowości takiego zabezpieczenia Popatrzmy na za i
    przeciw tych rozwiązań.
    Twoje: za..... tu musisz wpisać :)
    Przeciw: Dwa kondesatory vs jeden o zbliżonej pojemności. Dwa rezystory
    więcej. Długi czas martwy.
    Moje za: eliminacja składowej stałej z obwodu dzwonka (oryginały miały wręcz
    magnesy na cewce)
    Przeciw: Kondesator prawdopodobnie NP. Dodasz coś?

    I jeszcze jedno: bezpiecznik nie zabezpieczy tego układu przed zatrzymaniem
    się mostka w jednym ze stanów aktywnych. Po prostu popłynie prąd większy od
    nominalnego, ale nie powinien być dużo większy (to tylko 50Hz). Bezpiecznik
    zabezpieczy zasilanie w przypadku uszkodzenia mostka. Jeżeli przełączanie
    mostka nie uwzględnia czasów martwych, to najbardziej optymalny byłby
    rezystor bezpiecznikowy.

    W sumie studencka dyskusja o wyższości świąt.. :)

    --
    Desoft