    From: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie silnikiem BLDC z mikrokontrolera
    Date: Wed, 26 Jan 2022 11:39:45 -0500

    On 1/26/22 07:13, Atlantis wrote:
    > W jednym ze swoich projektów mam zamiar wykorzystać silnik BLDC - na
    > potrzeby eksperymentów dobrałem (raczej ze sporym zapasem) silniczek z
    > drona, chociaż raczej nie będzie mi potrzebny ani moment obrotowy, ani
    > maksymalna prędkość.
    > Do pierwszych eksperymentów wykorzystuję sterownik do dronów, który
    > dostałem w komplecie. Niestety korzystanie z niego jest nieco uciążliwe
    > - trzeba przejść przez tryb kalibracji a przy starcie generuje głośny pisk.
    >
    > Generalnie szukam czegoś znacznie prostszego. Chodzi o układ, który
    > będzie miał:
> [...]

    Dronowy ESC nie zawsze jest idealnym rozwiązaniem, ale jeśli możesz go
    użyć, to to może być najprostsze im najtańsze rozwiązanie, nie
    wymagające dłubania własnego sterownika. Problemy mogą się pojawić jeśli
    zależy ci na uzyskaniu niskich obrotów.

    Większość ESC przychodzi obecnie z firmware BLHeli (albo BLHeli32), a
    ono ma ogromne możliwości konfiguracji. Hałasy przy włączeniu da sie
    wyłączyć ustawiając głośność "startup beep volume" i ""beacon strength"
    w konfiguratorze ("BLHeli configurator" albo "BLHeli32 configurator",
    zależnie od wersji firmware).

    Kalibracja jest niezbędna tylko jeśli używasz PWM a ta metoda obecnie
    prawie nie jest używana. Wszystkie ESC z BLHeli* obsługują protokół
    DShot. To jest cyfrowy protokół, którym przesyłasz nastawienie prędkości
    (przepustnicę) bezpośrednio, a nie zakodowane w długości impulsów. Jest
    kilka wersji różniących się szybkością transmisji. Tobie pewnie
    wystarczy najwolniejszy, DShot150. Są gotowe biblioteki Arduino z
    implementacją.

    Jacek.