-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Katanka" <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
Date: Mon, 27 Sep 2010 20:45:08 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 61
Message-ID: <i7qona$3gb$1@inews.gazeta.pl>
References: <i7o6ju$hdi$1@inews.gazeta.pl> <i7phkn$pm4$1@news.onet.pl>
<i7pi82$fnt$1@inews.gazeta.pl> <i7qgvc$sj9$1@news.onet.pl>
<i7qit9$av2$1@inews.gazeta.pl> <i7qnlm$hcs$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: jyk194.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1285613098 3595 95.50.10.194 (27 Sep 2010 18:44:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 18:44:58 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: katanka_pl
X-Antivirus: avast! (VPS 100731-1, 2010-07-31), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313057
[ ukryj nagłówki ]Jurand wrote:
> Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:i7qit9$av2$1@inews.gazeta.pl...
>> Jurand wrote:
>>
>>>>>> Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie
>>>>>> uświadczyłem. Oby kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo.
>>>>>> Chyba nie jest źle z tymi usterkami. Co myślicie?
>>>>>
>>>>> Myślę, że zmień koła na 17", albo jeszcze lepiej - na 16", jeśli
>>>>> zaciski z przodu na to pozwolą. Skończa się tematy wybijającego
>>>>> się zawieszenia i trzeszczących plastików.
>>>>
>>>> Miałem 16-tki, ale jazda na wysokich gumach to niestety już nie
>>>> było to.
>>>
>>> Bo?
>>
>> Auto się przechylało za bardzo w zakrętach i nie trzymało się tak
>> dobrze drogi. Miało też wieksze opóźnienie na wszelkie ruchy
>> kierownicą (miało większą bezwładność). Przez to nie czułem się
>> komfortowo. Na niskim profilu robię ruch, nawet malutki, a auto od
>> razu reaguje. Oczywiście komfort był większy i środek przestał
>> trzeszczeć, do tego w ogóle nierównści nie czułem na kręgosłupie,
>> ale mimo wszystko wybieram frajdę z jazdy nad wygodę :)
>
> Aha a to Ty jesteś tym człowiekiem, który niedawno pytał, jak się
> najbardziej efektywnie przyspiesza samochodem? ;)
Tak :) Teraz wiem, że trzeba cisnąć do odcięcia, a nie przełączac bieg jak
moment obrotowy opada na wykresie. Człowiek się cały czas czegoś uczy.
> Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem
Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego każde
zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam czy by
19-tek i profilu 235/35 nie założyć.
> - jakbyś
> wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
> to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
> polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
> o profilu 225/40...
Ok, ale o jakich nierównościach piszesz? Pewnie, że w koleinach trzeba się
bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam
jeżdżę. Frajdę mam za to jak jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie
gumy, które dobrze trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz
mnie, że 16-tki i wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo
różnicę w prowadzeniu czuję.
Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i szerokość
opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być szeroka guma, aby
auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 20:50 MariuszM
- 27.09.10 20:56 Jurand
- 27.09.10 21:03 Jurand
- 27.09.10 21:10 Katanka
- 27.09.10 21:19 MariuszM
- 27.09.10 21:21 Jurand
- 27.09.10 21:31 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 21:37 Marek P.
- 27.09.10 22:04 Katanka
- 27.09.10 22:43 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 22:51 Katanka
- 27.09.10 22:54 AA
- 27.09.10 23:04 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 27.09.10 23:05 Cavallino
- 27.09.10 23:08 Adam 'Chloru' Drzewososki
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław