  • 1. Data: 2010-09-26 21:23:51
    Temat: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Pora podsumować pierwsze 40 tysięcy km mondka mk4. Oczywiście nie będę pisał o
    zaletach, bo tych peanów na jego temat już pewnie macie dość. Napiszę o
    usterkach, które podczas tej eksploatacji się przytrafiły i rzeczach, które mnie
    denerwują. Auto kupione 30 czerwca 2009 roku. Dziś walnęło mu 40 tysięcy i za
    kilka dni jadę do serwisu. Dodam tylko, że auto nie jest garażowane wcale.

    Pierwsza usterka pojawiła się jakoś tak w grudniu 2009. Przy bardzo niskiej
    temperaturze nagle zapalił się komunikat "Awaria silnika", obroty spadły i
    zjechałem na pobocze. Zgasiłem silnik. Po kilkunastu sekundach go uruchomiłem i
    od tamtego czasu ten dziwny komunikat się nie pojawił.

    Kolejna pierdoła to urwanie się chromowanego plastiku pod palec, do otwierania i
    zamykania schowka gdzie jest gniazdo zapalniczki i popielniczka.

    Po jakiś 10 kkm pojawiły się trzaski w okolicy lewarka zmiany biegów. Niestety
    plastik trzeszczy już nie tylko podczas dziur (tak było na początku), ale też
    podczas nagłego przyspieszania i hamowania ... i jest coraz gorzej. Myślałem,
    żeby połączenie plastików wypełnić jakąś silikonową uszczelką, ale to nie tylko
    na połączeniu trzeszczy, to cały element między fotelami z przodu sięgający aż
    do radia. Ogólnie kapa :(

    Zamknięcie schowka głównego po stronie pasażera zaczęło telepać po około 20kkm.
    Niestety nie jest to telepanie od strony klapki, tylko od strony tapicerki, więc
    samemu nie zrobię.

    Z lewej strony, w słupku środkowym, gdzie mamy regulację pasów, zdecydowanie coś
    stuka. Nie zawsze, ale czasami. Nie wiem od czego to zależy i sam nie chcę
    rozkręcać, bo boję się poniszczenia tapicerki. Zgłoszę lada dzień na
    przeglądzie.

    Od czasu do czasu zawieszenie (głównie z tyłu, ale z przodu też) głośno stuka.
    Wprawdzie luzów na kierownicy nie czuć jeszcze, ale coś mi się wydaje, że będą
    znaczne luzy w elementach zawieszenia i to z każdej strony. Może jestem
    przeczulony, może nie, niebawem będę wiedział.

    Tydzień temu pojawił się komunikat "Akumulator wyładowany". W sumie nie wiem
    dlaczego. Od 1 września, codziennie robię krótkie trasy, bo zawożę córkę do
    szkoły i jadę na zakupy. Wygląda to tak - odpalam auto, jadę 500m do szkoły,
    potem 300m do sklepu, gaszę auto, robię zakupy i do domu. Czyżby akumulator
    wytrzymał tylko rok podczas takiej eksploatacji? Po południu praktycznie
    codziennie robię trasy po kilkadziesiąt km. A może aku ma wadę? Czyżby auto nie
    potrafiło go do pełna naładować?

    Tam, gdzie zaczyna się sklejenie przedniej szyby, rozwarstwiło mi się takie
    czarne malowanie (jakby oksydowanie) i około 2mm "w szybę" weszła woda.
    Najprawdopodobniej podczas zimy.

    Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie uświadczyłem. Oby
    kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo. Chyba nie jest źle z tymi
    usterkami. Co myślicie?

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 2. Data: 2010-09-26 21:38:31
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-09-26 21:23, Katanka pisze:
    > Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie uświadczyłem.
    > Oby kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo. Chyba nie jest źle z
    > tymi usterkami. Co myślicie?

    No fakt, nie dziwne, ze roczne auto za >100000zl sie sypie. Z czego oni
    teraz te auta robia? Z plasteliny?

  • 3. Data: 2010-09-26 21:50:06
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 26 wrz 2010 o 21:23 GMT, Katanka napisał(a):

    > szkoły i jadę na zakupy. Wygląda to tak - odpalam auto, jadę 500m do szkoły,
    > potem 300m do sklepu, gaszę auto, robię zakupy i do domu.

    500m? samochodem? przeciez to jest 4minuty DOSLOWNIE na piechote
    Ostatnio nawet w radiu sa reklamy/spoty typu "Mobilki, jak dojechac do kiosku na
    osiedlu..."

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2010-09-26 21:55:20
    Od: Marcin Kiciński <k...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-26 21:23, Katanka pisze:
    > Pora podsumować pierwsze 40 tysięcy km mondka mk4. Oczywiście nie będę
    [...]
    > Oby kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo. Chyba nie jest źle z
    > tymi usterkami. Co myślicie?

    Akurat mojemu GP też stuknęło 40 tys. km, tyle że od grudnia 2007.
    Usterki w tym czasie:
    1. spalony silnik wycieraczek - wymiana na gwarancji
    2. głośny wentylator nawiewu - wymiana na gwarancji
    3. sparciała gumowa rurka w okolicach dolotu - wymiana w ASO za 20 PLN
    4. urwany kabelek od czujnika ABS
    5. coś ostatnio zaczęło stukać - chyba końcówka drążka - każę sprawdzić
    przy okazji zmiany opon :)

    Zaskakujące jest natomiast to, że nic w tym czasie nie zaczęło
    trzeszczeć i stukać we wnętrzu, nic się nie wytarło, nie odpadło, pękło
    itp. - jeżeli chodzi o jakość wykonania wnętrza, Fiat robi postępy :)

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 5. Data: 2010-09-26 22:02:17
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Brzezi"

    > 500m? samochodem? przeciez to jest 4minuty DOSLOWNIE na piechote
    > Ostatnio nawet w radiu sa reklamy/spoty typu "Mobilki, jak dojechac do
    > kiosku na
    > osiedlu..."

    Plecak potrafi ważyć 10 kilogramów, z nieba się leje albo deszcz albo
    żar- ja córkę woziłem i czasem jeszcze wożę, choć to już duża pannica :)

  • 6. Data: 2010-09-26 22:10:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Sep 2010 21:50:06 +0200, Brzezi wrote:

    >500m? samochodem? przeciez to jest 4minuty DOSLOWNIE na piechote

    No tak, ale 4 minuty do szkoly, potem 3m do sklepu, potem 8 minut z
    powrotem - i juz sie oplaca auto odpalic :-)
    Poza tym nie klniesz za kasa ze znow pelne rece zakupow a do domu
    daleko, mimo ze w planach byl tylko chleb i maslo :-)

    P.S. A swoja droga - wygodna ta corka, albo ojciec przewrazliwiony :-)

    PPS. Wspomnienie z pewnego miejsca w Anglii - do przejscia 300m.
    Ale przez ruchliwa droge - autem byloby z piec razy bezpieczniej :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-09-26 22:14:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 22:02:17 +0200, Przemys?aw Czaja napisał(a):

    > Plecak potrafi ważyć 10 kilogramów, z nieba się leje albo deszcz albo
    > żar

    Codziennie? Nie zazdroszczę...

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-09-26 22:19:35
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo. Chyba nie jest źle z tymi

    No nie wiem. Powiem tak: mój Chevy Matiz przez 40 000 miał wymienioną
    przekładnię kierowniczą
    na gwarancji (prawdopodobnie wynik tego, że podczas nocnej jazdy za miastem
    nagle mi się asfalt skończył (nieoznakowany remont) i alternator przestał
    ładować.
    Narzekałem że to złom, a naprawdę jestem upierdliwy jak chodzi o wszelkie
    usterki.
    Jak widać mimo stereotypu krążącego o starym Daewoo, to i tak niezłe auto
    jak na obecne realia. :)

    Pzdr
    Paweł

  • 9. Data: 2010-09-26 22:20:06
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    neoniusz wrote:

    > No fakt, nie dziwne, ze roczne auto za >100000zl sie sypie. Z czego
    > oni teraz te auta robia? Z plasteliny?

    Chyba przesadzasz :) To sa (chyba) tylko pierdoły. Kiedyś mielismy od nowości
    KIA Asia i ta się faktycznie sypała juz po roku. Ten mondek jeździ super, choć
    te kilka wad na siłę wymieniłem.

  • 10. Data: 2010-09-26 22:22:50
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Brzezi wrote:

    > 500m? samochodem? przeciez to jest 4minuty DOSLOWNIE na piechote
    > Ostatnio nawet w radiu sa reklamy/spoty typu "Mobilki, jak dojechac
    > do kiosku na osiedlu..."

    Nie 500m, tylko 800m i to w jedną stronę. Do tego mogę jechać w kapciach,
    krótkich spodenkach i bez parasola w każdych warunkach. Ale i tak najważniejszy
    jest czas, szczególnie rano!