    From: MariuszM <u...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Date: Tue, 28 Sep 2010 13:45:11 +0200

    W dniu 27-09-2010 23:50, Filip KK pisze:

    > Jaki miał silnik i który to był rocznik?
    1,4 75KM, 2000 r.
    Do silnika w sumie nie mam zastrzeżeń, termostat wymieniłem przy okazji
    rozrządu.

    > Tak, to norma. Mechanizm z chińskiego aluminium.
    Nie, to kwestia błędu w projekcie.
    Po stronie kierowcy zardzewiało i stanęło, po stronie pasażera nic się
    nie działo. Zero rdzy, a tu całość była tak zapieczona, że ledwo udało
    się wybić trzpień żeby to ruszyći nasmarować.
    Źle zabezpieczone przed wilgocią i tyle - woda lała się prosto na
    trzpień. To samo dzieje się w Golfie IV z tyłu (u mnie akurat to się nie
    stało).

    > Z tyłu to rzadkość, musiało coś być spierdolone.
    Silnik moim zdaniem, jakby był za słaby. Po podniesieniu wycieraczki
    chodziła płynnie. Wycieraczka oczywiście oryginał. Uszczelki wymienione,
    wszystko nasmarowane.

    > Żadna norma, pierwsze słyszę.
    Poczytaj forum, są całe manuale opisujące jak to rozebrać, na co
    wymienić. Oczywiście VW wymyśliło diodę w obudowie, za 50 zeta w ASO.
    Zwykła dioda, taka do wlutowania, kosztuje w sklepie kilkadziesiąt groszy.

    > Jak sprzęgło mogło piszczeć? A może chińskie klocki piszczały? Jakieś
    > Bosza?
    Łożysko piszczało. Zdiagnozowane w ASO, nawet nie pytałem o koszt wymiany.
    Wcześniej myślałem, że to jakiś pasek, rolka....po wymianie rozrządu i
    napinaczy paska nic się nie zmieniło.

    > Nie wiem akurat o co tutaj chodzi.. Ja w swoim nie miałem problemów z
    > hamulcami. Ani kumple w innych golfach też nie mieli problemów.

    Kumple może nie mieli, ja miałem. Okazuje się, że te podkładki bardzo
    szybko korodują. Jak padły hamulce zadzwoniłem do kolegi z ASO VW, od
    razu powiedział dlaczego kapie płyn. Zasugerował wymianę podkładek na
    miedziane.
    W ASO nic nie mówiłem, odebrałem i dokładnie taka diagnozę i rozwiązanie
    zaproponowali mechanicy. Ciekawa zbieżność.

    > Może według Ciebie były dobre, według mechaników nie nadawały się...
    > Poza tym, to nie jest usterkowość pojazdu.

    Były dobre do czasu aż nie zalał ich płyn hamulcowy.

    > Jak sam wcześniej wspomniałeś, miałeś problem z mechanizmem wycieraczek,
    > do tego dochodzi ten "mechanizm" o którym piszesz. Podejrzewam, że coś
    > tam musiało być przez "fachowca" ruszane, bo cały zespół różnych rzeczy
    > Ci się psuł w klapie bagażnika.

    Nie pamiętam już szczegółów, ale trzeba było wyjąć mechanizm, załadować
    WD40 i się odblokował na jakiś czas.

    Hamulec ręczny używałem.
    Przy kołach koniec linki jest w takiej gumowej osłonie, która sparciała
    i rozpadła się. Woda zaczęła wnikać pod pancerz aż w końcu go rozsadziła.
    Może to eksploatacja, ale to nie jest aż tak stary samochód żeby guma aż
    tak szybko sparciała.

    M.