eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie › Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: zefir <z...@S...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Date: Wed, 29 Sep 2010 01:33:50 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 73
    Message-ID: <i7tu0p$6lg$1@news.onet.pl>
    References: <i7o6ju$hdi$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 93.159.0.99
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285716825 6832 93.159.0.99 (28 Sep 2010 23:33:45 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 23:33:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    In-Reply-To: <i7o6ju$hdi$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313650
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-26 21:23, Katanka pisze:
    > Pora podsumować pierwsze 40 tysięcy km mondka mk4. Oczywiście nie będę
    > pisał o zaletach, bo tych peanów na jego temat już pewnie macie dość.
    > Napiszę o usterkach, które podczas tej eksploatacji się przytrafiły i
    > rzeczach, które mnie denerwują. Auto kupione 30 czerwca 2009 roku. Dziś
    > walnęło mu 40 tysięcy i za kilka dni jadę do serwisu. Dodam tylko, że
    > auto nie jest garażowane wcale.
    >
    > Pierwsza usterka pojawiła się jakoś tak w grudniu 2009. Przy bardzo
    > niskiej temperaturze nagle zapalił się komunikat "Awaria silnika",
    > obroty spadły i zjechałem na pobocze. Zgasiłem silnik. Po kilkunastu
    > sekundach go uruchomiłem i od tamtego czasu ten dziwny komunikat się nie
    > pojawił.
    >
    > Kolejna pierdoła to urwanie się chromowanego plastiku pod palec, do
    > otwierania i zamykania schowka gdzie jest gniazdo zapalniczki i
    > popielniczka.
    >
    > Po jakiś 10 kkm pojawiły się trzaski w okolicy lewarka zmiany biegów.
    > Niestety plastik trzeszczy już nie tylko podczas dziur (tak było na
    > początku), ale też podczas nagłego przyspieszania i hamowania ... i jest
    > coraz gorzej. Myślałem, żeby połączenie plastików wypełnić jakąś
    > silikonową uszczelką, ale to nie tylko na połączeniu trzeszczy, to cały
    > element między fotelami z przodu sięgający aż do radia. Ogólnie kapa :(
    >
    > Zamknięcie schowka głównego po stronie pasażera zaczęło telepać po około
    > 20kkm. Niestety nie jest to telepanie od strony klapki, tylko od strony
    > tapicerki, więc samemu nie zrobię.
    >
    > Z lewej strony, w słupku środkowym, gdzie mamy regulację pasów,
    > zdecydowanie coś stuka. Nie zawsze, ale czasami. Nie wiem od czego to
    > zależy i sam nie chcę rozkręcać, bo boję się poniszczenia tapicerki.
    > Zgłoszę lada dzień na przeglądzie.
    >
    > Od czasu do czasu zawieszenie (głównie z tyłu, ale z przodu też) głośno
    > stuka. Wprawdzie luzów na kierownicy nie czuć jeszcze, ale coś mi się
    > wydaje, że będą znaczne luzy w elementach zawieszenia i to z każdej
    > strony. Może jestem przeczulony, może nie, niebawem będę wiedział.
    >
    > Tydzień temu pojawił się komunikat "Akumulator wyładowany". W sumie nie
    > wiem dlaczego. Od 1 września, codziennie robię krótkie trasy, bo zawożę
    > córkę do szkoły i jadę na zakupy. Wygląda to tak - odpalam auto, jadę
    > 500m do szkoły, potem 300m do sklepu, gaszę auto, robię zakupy i do
    > domu. Czyżby akumulator wytrzymał tylko rok podczas takiej eksploatacji?
    > Po południu praktycznie codziennie robię trasy po kilkadziesiąt km. A
    > może aku ma wadę? Czyżby auto nie potrafiło go do pełna naładować?
    >
    > Tam, gdzie zaczyna się sklejenie przedniej szyby, rozwarstwiło mi się
    > takie czarne malowanie (jakby oksydowanie) i około 2mm "w szybę" weszła
    > woda. Najprawdopodobniej podczas zimy.
    >
    > Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie uświadczyłem.
    > Oby kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo. Chyba nie jest źle z
    > tymi usterkami. Co myślicie?
    >
    >
    Mam od niedawna Mondeo 2.0 diesel 140KM, rocznik 2007, przebieg 60000km,
    mi się jeszcze nic nie zepsuło, ale przejrzałem sobie dokumentację
    poprzedniego właściciela:
    6000km - czujnik powietrza zasysanego wskazuje 200stC - kalibracja
    6000km - kontrolka awaria silnika - przeprogramowanie PCM
    Oprócz tego przy przeglądach jakieś kasowanie błędów i to wszystko.
    Z tego co wymieniłeś znalazłem jedynie to rozwarstwienie malowania szyby
    przedniej (górna krawędź)
    We wnętrzu nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nic nie odpadło, zawieszenie
    nie stuka, opony 215/55R16. Dla mnie wyczucie auta rewelacyjne, ale
    nigdy nie jeździłem niczym co by miało niższy profil.

    --
    pzdr.
    zefir


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: