-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a058722$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5a058722$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Superkondensatory w Solarisie
Date: Fri, 10 Nov 2017 18:10:41 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 24
Message-ID: <5a05dd93$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.158.62
X-Trace: 1510333843 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15190 83.26.158.62:62682
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2122
X-Received-Body-CRC: 2681623622
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2618713
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5a058722$0$15207$6...@n...neostrad
a.pl...
>Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami
>jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne
>przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość
>odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje
>później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest
>gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności
>0,82 kWh.
>Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają
>4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad
>mniejszymi tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w
>ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe
>baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości
>energii. Tak więc wyścig trwa :-)
baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac.
Do odzyskania energii z hamowania swietne.
Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.11.17 13:13 Slavekk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=