  • 1. Data: 2017-11-10 12:01:52
    Temat: Superkondensatory w Solarisie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych urządzeń:

    Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi,
    w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie.
    Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania
    energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię
    elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii -
    superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

    Na razie ma to sens w autobusach, bowiem superkondensatory mają
    4-krotnie mniejszą gęstość energii. Ale już się pracuje nad mniejszymi
    tego typu urządzeniami. W osobówkach też będą, pewnie w ciągu kilku lat.
    Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe baterie Litowo-jonowe
    ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości energii. Tak więc wyścig
    trwa :-)

    Więcej:
    Tu na temat Solarisów:
    http://glowny-mechanik.pl/2017/11/10/hybrydowe-solar
    isy-dla-plocka/

    A tu o superkondensatorach:
    http://glowny-mechanik.pl/2017/08/08/superkondensato
    ry-skali-mikro/

    A tu jeszcze kilka ciekawostek i przykładów użycia superkondensatorów:

    http://glowny-mechanik.pl/2017/02/07/europa-systems-
    zapowiada-premiere-wozka-agv-wykorzystujacego-najnow
    sza-technologie-zasilania/

    http://glowny-mechanik.pl/2016/07/19/nowoczesne-rozw
    iazania-wozkach-widlowych/

    http://glowny-mechanik.pl/2017/10/13/drukarka-ebs-66
    00-sukcesem-konstruktorow-ebs/

    T.

  • 2. Data: 2017-11-10 17:52:41
    Temat: Re: Superkondensatory w Solarisie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.

    Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro)
    superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-11-10 18:01:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 17:52, ToMasz pisze:

    > Czy mogę prosić coś więcej o tym konkretnym ( nie w skali mikro)
    > superkondensatorze? Napięcie, wielkość, cena....

    Tu coś pokazali.
    http://www.hybridrive.com/pdf/bus/ESS-3G-1K.pdf

    Robert

  • 4. Data: 2017-11-10 18:10:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >ciągu kilku lat. Z drugiej strony Toyota zapowiedziała właśnie nowe
    >baterie Litowo-jonowe ze stałym elektrolitem o podwójnej gęstości

    baterie z kondesatorami nie musza konkurowac, moga sie uzupelniac.
    Do odzyskania energii z hamowania swietne.

    Tylko ze ... wymaga elekrycznego napedu, a co najmniej hybrydowego.

    J.

  • 5. Data: 2017-11-11 13:13:09
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 12:01, T. pisze:
    > No wiec słowo stało się ciałem - ktoś zwrócił uwagę na zalety tych
    > urządzeń:

    Ich zalety były znane od dawna.
    A nie były stosowane bo są wielkie i ciężkie.
    Nawet ten zasobnik z Solarisa waży ponad 400kg/kWh, czyli ze 30x więcej
    niż zasobnik o tej samej energii zbudowany z akumulatorów.

    Sławek