    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Supernagrywarka HDD
    Date: Tue, 03 Nov 2009 00:04:15 +0100

    Tomasz Szczesniak pisze:

    > Gdybam. Ale nie sądzę, żeby lobby copyrightowe które wymyśliło HDCP
    > czy regionalizację płyt zgodziło się na coś takiego. To w końcu
    > kładzie cały ich pomysł z HDCP.

    HDCP to wymyślono już w czasach "cyfrowych", początkowo po DVI, potem
    HDMI. No i w nboxie na przykład na wyjściu HDMI, HDCP występuje zawsze i
    nie ma jak tego wyłączyć. Natomiast ograniczenie jakości przekazu na
    wyjściu analogowym komponentowym jest zapewne zależne od umów z
    dostawcami kontentu. W n'ce w rozdzielczościach HD (720p lub 1080i) po
    YPbPr dekoder puszcza wszystkie kanały, które oglądasz na żywo lub
    wcześniej nagrane (w tym nawet HBO HD, nFilm HD itd). Ograniczenie
    dotyczy tylko filmów na życzenie i płatnych pakietów VOD (wtedy
    rozdzielczość sygnału na komponencie spada do 576 linii w pionie).

    W gruncie rzeczy to ciekawe, jak się zachowują stacjonarne odtwarzacze
    Blu-ray. Może tam lobby filmowców położyło mocniej swoją łapę? Złącza
    YPbPr chyba jeszcze w żadnym sprzęcie nie wyginęły - czy wychodzi
    tamtędy pełny sygnał 1080p/24?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/