    From: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Supernagrywarka HDD
    Date: Thu, 5 Nov 2009 12:45:43 +0000 (UTC)

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

    > Heh, zawsze jest tylko to jedno "ale" - zaporowa cena. :(
    > No nic, poczekam aż Chińczycy/Ruscy/whatever złamią filesystem nbox
    > recordera i będę mógł bez stresu przegrać nagrania z satelity do XStreamera.
    >
    > Sam interfejs nboxa i łatwość użycia są dla mnie zjawiskowe - i
    > niechętnie zamienię na inny sprzęt (nawet gdy n'ka wyłączy parowanie
    > karta-urządzenie). Porównywałem ostatnio z nagrywarką DVD Pioneer, gdzie
    > zapauzowanie strumienia na żywo jest osiągnięciem samym w sobie (i
    > przebiegającym wyjątkowo opornie) a o cofnięciu nagrania o 5 minut
> [...]

    Filesystemy w odbiornikach są zazwyczaj dość banalne, aby nie obciążać
    nadmienie procesora. Przy zapisie na USB prawie na pewno jest to FAT32. W
    przypadku dysków twardych jest to zapewne coś wykorzystywanego przez Linuxa
    np. ext3, ale może to być FAT32 na clusterach maksymalnej wielkości (bez
    znaczenia przy zapisie dużych plików), choć biorąc pod uwagę że Nbox jest
    sprzętem na procesorach ST może tam być zastosowany własny system firmy,
    traktujący dysk raczej jak taśmę (maksymalnie uproszczony FAT). Jest to dla
    mnie dość dziwne, że nikt nie wyjął dysku i podłączył go do PC w celu poddania
    analizie co tam siedzi.
    Jest jeszcze jeden szczegół. Nawet gdyby ktoś rozpracował strukturę systemu
    plików N-boxa nie można wykluczyć, że zapisany stream jest zakodowany (można
    to sprawdzić - uruchomić odtwarzanie nagranego programu a potem wyjąć kartę),
    a dodatkowo zapisany stream może być potraktowany osobnym algorytmem
    szyfrującym. Zaawansowane procesory mają wbudowane jednostki szyfrujące.
    Biorąc pod uwagę, że jak do tej pory nikt nie zna metody wyciągania box-keya
    dla N-ki, przechwytywanie na drodze analogowej może być jedynym skutecznym
    sposobem pozyskania zdekodowanego obrazu HD.