eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySuwak › Re: Suwak. Pierwszeństwo rozmyte.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!.POSTED.+rW+jDIpZXzHa0MO8K0IUg.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: "FreyKol" <o...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Suwak. Pierwszeństwo rozmyte.
    Date: Tue, 24 Dec 2019 08:39:22 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 44
    Message-ID: <qtsfbs$1jmf$1@gioia.aioe.org>
    References: <5de94753$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.191205.invalid>
    <qsc46g$49o$1@gioia.aioe.org> <qsc5cc$3bld1$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <qsc7gb$iut$1@gioia.aioe.org> <qsca29$3bu0h$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <qsd33f$b14$1@gioia.aioe.org>
    <5dea4b3c$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <qsdu9s$6on$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qse7o4$1rch$1@gioia.aioe.org>
    <qsmat0$23f0s$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <qsmecb$1tnp$1@gioia.aioe.org>
    <qsokeo$2p1tk$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5df002bd$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: +rW+jDIpZXzHa0MO8K0IUg.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.19694
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    X-Priority: 3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668833
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:5df002bd$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2019-12-10 o 18:25, mk4 pisze:
    >>
    >> Jeśli ma zachodzić zasada suwaka to oba pasy do których się odnosi muszą
    >> się poruszać z e znacznie zmniejszona prędkością a nie tylko jeden z
    >> nich.
    >>
    >> Zresztą nawet biorąc na logikę ma to sens. Inaczej przepis byłby po
    >> prostu niebezpieczny gdyby zezwalał z pasa który stoi albo ledwie jedzie
    >> pakować się pod pojazdy pędzące pasem obok.
    >
    >> To ma rozładowywać korki i zatory. A korek jest wtedy kiedy na żadnym
    >> pasie w tą samą stronę się nie jedzie.
    >
    > Należy założyć ze gdyby ustawodawca chciał żeby oba pasy były
    > spowolnioneto napisałbym że oba pasy mają być spowolnione.

    > Natomiast co do intencji to zgaduję że to Ty masz rację,

    W drugą stronę też to zachodzi :
    Należy założyć, że gdyby ustawodawca chciał, żeby jeden pas był
    spowolniony, to napisałbym że jeden pas ma być spowolniony.

    > Napisał "na jezdni" i tak należy to zinterpretować.

    Interpretacja może być dwojaka :
    1. znacznie zmniejszona prędkość na jednym pasie - bo to jest "na jezdni",
    2. znacznie zmniejszona prędkość na większej ilości pasów - bo to też jest
    "na jezdni"

    I tu jest niebezpieczeństwo, bo chodzi o PIERWSZEŃSTWO przejazdu
    przez zwężenie jezdni.
    Pierwszeństwo przejazdu zależy od tego co to znaczy "znacznie zmniejszona
    prędkość" i od tego co to znaczy "na jezdni", bo od tego zależy,
    czy suwak obowiązuje, czy nie obowiązuje.

    Najprawdopodobniej intencją autorów było ucywilizowanie
    przejazdu przez zwężenie jezdni, czyli w sytuacji, gdy pojazdy poruszają się
    w żółwim tempie na wszystkich pasach w tym samym kierunku.

    Każda inna interpretacja najprawdopodobniej będzie nadinterpretacją.
    Zobaczymy jak Sądy będą to rozstrzygać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.01.20 01:03 Lort

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: