    From: "FreyKol" <o...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Suwak. Zmieniający pas na suwak pierwszeństwo.
    Date: Sun, 22 Dec 2019 22:56:14 +0100

    Użytkownik "FreyKol" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:qtomcf$jds$1@gioia.aioe.org...
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
    >
    > Art. 22.4a PoRD

    > Część kierowców na pasie bez przeszkód będzie uważać,
    > że nie mają obowiązku wpuszczać, bo jadą wystarczająco szybko,
    > czyli nie ma "znacznego zmniejszenia prędkości".
    >
    > Pojazd z pasa kończącego się nie ma szans
    > wjechać na pas obok i musi czekać.
    > Pasem obok jadą gęsto pojazdy z maksymalną dozwoloną prędkością,
    > bo to są miejscowi kierowcy i oni wcześniej wjechali na właściwy
    > pas.
    > Cała idea suwaka poszła się Zenkować.
    >
    > Wniosek:
> [...]

    Oj będzie się działo, bo zmieniający pas na suwak
    MA PIERWSZEŃSTWO, czyli nie ma obowiązku
    czekać, to jadący sąsiednim pasem ma obowiązek
    go wpuścić.

    Teraz zauważyłem, że pojazd zmieniający pas na suwak
    ma jednak pierwszeństwo. Wynika to z tresci Ustawy :
    Art. 22 PoRD
    "4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać, Z WYJĄTKIEM ust. 4a i 4b,

    czyli zmieniający pas na suwak nie jest obowiązany ustępować pierwszeństwa.