    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świat w oczach Lema
    Date: Thu, 21 Mar 2024 15:25:29 +0100
    <ut89q6$2g0gj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ut8qp5$292v$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut8vot$3km$6$Robert_W@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7aVJN.49352$bml7.45964@fx10.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut9er4$271$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut9lq9$7tud$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ut9u4e$9ptl$1@dont-email.me> <utbqvn$c04$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utcfh8$vvn$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <utd0lm$fg8$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utehnl$sfu$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <uteqbe$3vh$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utffge$rd0$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <utfh8b$rsj$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <utfq5n$cgb$1$niusy.pl@news.chmurka.net>

    W dniu 2024-03-21 o 00:06, io pisze:

    > Więc ja bym nie mówił o antyszczepionkowcach bo takich co nie chcieli w
    > ogóle się szczepić to trochę mało jest. I też nie wiadomo co nimi
    > kieruje. Może mają rację. Przede wszystkim to wszystko zahacza o
    > naturalnie nabytą odporność miast ciągłego aplikowania coraz to nowych
    > panaceówn na to i na owo.

    Dla społeczeństwa, jak całości, naturalne nabycie odporności jest
    logicznie uzasadnione (przy tym są jeszcze oszczędności wspólnego
    budżetu na emeryturach).
    Ale jak widzisz, że odbywa się to kosztem prawie losowej eliminacji
    części społeczeństwa to jako jednostka możesz mieć spore wątpliwości, że
    trafi akurat na ciebie.
    Więc jak nie jesteś urodzonym hazardzistą i masz sporą szansę uniknięcia
    ryzyka kosztem zaaplikowania sobie panaceum na to, wybierasz wariant
    obarczony według ciebie mniejszym ryzykiem.
    Ja uważałem, że zaszczepienie się jest mniejszym ryzykiem, niż
    przechorowanie, ale wiem, że niektórzy uważają inaczej.
    P.G.