  • 31. Data: 2013-03-27 16:21:28
    Temat: Re: Święta???
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-03-26 22:52, R2r pisze:

    > Taa... np. kilka dni temu pogoni po wyprzedzeniu jadących nie więcej niż
    > 30 km/h chłopców patrolowców. Bo "oni mają czas do 20-tej" to po co ja
    > się spieszę? :-/

    Dlatego napisałem "spodziewać" a nie "oczekiwać". Taborety zasiadają na
    różnych stołkach. W "strażach" są jednak w większości.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 32. Data: 2013-03-27 16:25:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    a telefon blokowalny

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2013-03-27 17:03:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > a telefon blokowalny

    Tak, w puszcze po piwie

  • 34. Data: 2013-03-27 17:30:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Mar 2013 17:03:01 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > Tak, w puszcze po piwie

    tak, tak.

  • 35. Data: 2013-03-27 21:38:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 08:32:30 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > tak to nie działa. Musża je mieć wcześniej zeby w ogóle prosić.

    Tu nie USA.
    Podejrzanie wygladales, wiec mieli ;-)

    J.

  • 36. Data: 2013-03-27 21:40:43
    Temat: Re: [OT] Re: Święta???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 08:31:04 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aż mnie trzęsie jak słyszę "dostaje od operatora" ;)

    Po ostatniej propozycji ... smiem twierdzic ze dostaje ..

    > Stąd ja np. od jakiegoś czasu wolę kupić co mi pasuje
    > i dobrać abonament na krótki okres czasu, a nie bawić
    > się w wieloletnie lojalki (aparat spłacić trzeba, a w ostatnim
    > czasie sporo zmian było w prawie telekomunikacyjnym, opłatach itd.)
    > i później się dowiedzieć, że operator po kilkunastu latach ma
    > klienta w d*** :)

    Bo to jest d* a nie klient :-)
    Placi najnizszy abonament i jeszcze ma pretensje :-)

    J.

  • 37. Data: 2013-03-27 22:05:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-03-27 21:40, J.F. pisze:

    > Po ostatniej propozycji ... smiem twierdzic ze dostaje ..

    Czytałem na p.m.t.gsm - nie, nie dostaje. Zapłaci za to
    - już interes operatora w tym, jak to zrobi. Przez 2 lata
    to mu sporo zapłaci...

    > Bo to jest d* a nie klient :-)

    Nie, to jest świadomy klient.

    > Placi najnizszy abonament i jeszcze ma pretensje :-)

    Skąd pomysł, że najniższy i że ma pretensje?

  • 38. Data: 2013-03-27 22:23:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 22:05:21 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Czytałem na p.m.t.gsm - nie, nie dostaje. Zapłaci za to
    > - już interes operatora w tym, jak to zrobi. Przez 2 lata
    > to mu sporo zapłaci...

    Jesli nie biorac telefonu jakos nie chce byc mniej do zaplacenia ... to
    chyba nie "sporo" i jednak "dostaje".

    Owszem, byl czas gdy sie nie oplacalo. Ale teraz jest jak jest :-)

    > Nie, to jest świadomy klient.

    > Skąd pomysł, że najniższy i że ma pretensje?

    jakby placil wiekszy, to by o niego lepiej dbali :-)

    J.

  • 39. Data: 2013-03-27 23:16:05
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 27 marca 2013 16:19:26 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > G... prawda. IMEI jest zmienialny.

    Oczywiście że można go zmienić. Tylko w uczciwym systemie nic to nie da. Producenci
    telefonów przypisują numery seryjne według określonego algorytmu. W sieci nie mogą
    pojawić się dwa takie same numery seryjne. Operatorzy obeszli to zabezpieczenie bo
    inaczej jak by się pojawiły dwa telefony o takich samych numerach seryjnych to ten co
    pojawi się jako drugi zostanie nie rozpoznany. Nie da się z niego dzwonić i nie
    będzie przynosił kasy operatorom. Teoretycznie jedynym sposobem było by w kradzionym
    telefonie wpisanie numeru jakiegoś starego nie używanego telefonu. Tylko że też lipa
    bo sieć wie że telefon o numerze xxxxxxxxxx to LG a nie stary eryk. Z jakiejś starej
    notatki prasowej wynikało ze chyba w Holandii dali radę złodziejom telefonów. Do
    każdego zgłoszonego jako kradziony co kilkadziesiąt sekund przychodziły SMSy że jest
    kradziony. System działał lokalnie. Wspólnikiem złodziei telefonów są operatorzy, to
    nie podlega dyskusji. Z ich kalkulacji wychodzi że nawet jak im ukradną telefon w
    sklepie to też nie blokują. Specjalnie nie można im się dziwić bo w zasadzie mają
    monopol na sprzedaż aparatów. Kupują je od kilku do kilkunastu dolarów za sztukę.

  • 40. Data: 2013-03-28 08:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2013 15:16:05 -0700 (PDT), k...@g...com
> [...]
    > przynosił kasy operatorom. Teoretycznie jedynym sposobem było by w
    > kradzionym telefonie wpisanie numeru jakiegoś starego nie używanego

    Ale sieci mamy w kraju 4 lub wiecej, w Europie ze 100, i wszystkie
    musialyby wspolpracowac. A przeciez sa jeszcze numery z Azji.

    > Tylko że też lipa bo sieć wie że telefon o numerze xxxxxxxxxx
    > to LG a nie stary eryk.

    A skad niby wie ? Owszem, mozna by system uszczelnic, stworzyc baze
    danych, zapamietac mozliwosci, siec by przy kazdej okazji weryfikowala ...
    a serwisanci zyli ze sprzedazy numerow

    > Z jakiejś starej notatki prasowej wynikało ze
    > chyba w Holandii dali radę złodziejom telefonów.

    I co - nie kradna juz telefonow w Holandii ?

    > Do każdego zgłoszonego
    > jako kradziony co kilkadziesiąt sekund przychodziły SMSy że jest
    > kradziony. System działał lokalnie.

    Glupota. Zlodziej wlaczy i pobiegnie do fachowca. Albo sprzeda Rosjanom czy
    Polakom.

    Nic nie blokowac ani informowac, poczekac miesiac czy dwa, zebrac dane,
    zadzwonic, wezwac do stawienia na komendzie, poinformowac ze niestawienie
    oznacza mataczenie w sledztwie i grozi aresztowaniem.
    Nawet jak sie do zlodzieja nie dojdzie, to delikwent drugiego podejrzanego
    telefonu nie kupi. I powie kolegom i oni tez nie kupia.
    A paru zlodziei sie wylapie. I na pol roku ilosc kradziezy spadnie, bo
    potem zaczna od razu zmieniac imei albo wysylac do Rumunii :-)

    Ale widac nie tylko operatorzy popieraja kradzieze, ale wszyscy - od
    policjanta do prezydenta. I co sie dziwic - kazdy skradziony telefon to
    wiecej podatkow w budzecie :-)

> [...]
    > jak im ukradną telefon w sklepie to też nie blokują. Specjalnie nie
    > można im się dziwić bo w zasadzie mają monopol na sprzedaż aparatów.

    Juz nie.

    > Kupują je od kilku do kilkunastu dolarów za sztukę.

    Ale to chyba najtansze modele u schylku produkcji.

    J.