  • 1. Data: 2014-01-13 16:25:37
    Temat: System z wykorzystywaniem RFID
    Od: Marek <f...@f...com>

    Znajomy mi kiedyś opowiadał o systemie identyfikacji i zliczania
    paczek w magazynie.
    Niestety nie mogę sobie przypomnieć jak się nazywał, działać miał
    następująco: jest magazyn wysokiego składowania ok 1000m2, każda
    paczka (mogą być różnej wielkości) wjeżdżając na magazyn dostaje
    naklejkę/identyfikator rfid. W magazynie jest urządzenie w rodzaju
    "radaru", które przemiata cały magazyn zbierając zgłoszenia od
    poszczególnych identyfikatorów - w ten sposób szybko można
    zinwentaryzować to co jest na magazynie. Czy ktoś może kojarzy nazwę
    tego systemu?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-01-13 17:29:42
    Temat: Re: System z wykorzystywaniem RFID
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-01-13 16:25, Marek pisze:
    > W magazynie jest urządzenie w rodzaju
    > "radaru", które przemiata cały magazyn zbierając zgłoszenia od
    > poszczególnych identyfikatorów - w ten sposób szybko można
    > zinwentaryzować to co jest na magazynie.

    Zapewne chodzi o aktywne RFID. Czy potrzebujesz coś takiego ?

    Paweł

  • 3. Data: 2014-01-13 17:52:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Jan 2014 17:29:42 +0100, Pawel2420 <z...@n...pl>
    wrote:
    > Zapewne chodzi o aktywne RFID. Czy potrzebujesz coś takiego ?

    Hmm a naklejki mogą być też aktywne?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-01-13 18:01:22
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-01-13 17:52, Marek pisze:

    > Hmm a naklejki mogą być też aktywne?

    Nie
    Aktywne tagi mają bateryjkę. Te, którymi się zajmuję są wielkości kapsla
    od piwa.

    Paweł

  • 5. Data: 2014-01-13 20:33:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Jan 2014 18:01:22 +0100, Pawel2420 <z...@n...pl>
    wrote:
    > Aktywne tagi mają bateryjkę. Te, którymi się zajmuję są wielkości
    kapsla
    > od piwa.

    Na jakiej przestrzeni mogą być "widoczne" i ile może ich być?
    Powiedzmy w kubaturze 30x30x7m

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-01-13 21:29:25
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    W dniu 2014-01-13 20:33, Marek pisze:
    > kapsla
    >
    > Na jakiej przestrzeni mogą być "widoczne" i ile może ich być? Powiedzmy
    > w kubaturze 30x30x7m

    Nie jakich specjalnych ograniczeń co do ilości.
    Zasięg w otwartej przestrzeni wynosi około 50m. W pomieszczeniach będzie
    on ograniczony grubymi ścianami lub innymi dużymi przeszkodami. Jeśli
    pomieszczenie jest duże to można zastosować kilka odbiorników.
    Tagi o jakich wspomniałem mają dwie diody LED. Jedna wskazuje działanie
    urządzenia. Drugą można zapalić zdalnie w celu łatwiejszego
    zlokalizowania urządzenia.
    Taki tag to w zasadzie mały komputer. Ma mechanizmy logowania przy
    pomocy szyfrowanego hasła. Można też zweryfikować jego tożsamość.
    Pozwala na zdalną wymianę firmware. Podaje temperaturę. Jest również
    wersja z akcelerometrem i wilgotnościomierzem. Nowe modele smartfonów i
    tabletów mogą komunikować się z tagami bez żadnych dodatkowych urządzeń.

    Paweł