    From: "Zocha" <Z...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szkoda całkowita a wartość pozostałości
    Date: Thu, 7 Jun 2018 21:42:24 +0200

    Użytkownik "Zocha" <Z...@Z...pl> napisał w wiadomości
    news:5b198307$0$676$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mnie chodziło o sytuację, gdy to co zostaje wcale nie jest wrakiem, bo
    > znakomita większość samochodu pozostała nietknięta, ale równocześnie,
    > to co zostało zniszczone jest drogie i przewidywany koszt naprawy
    > przekracza 70% sumy ubezpieczenia (liczony w nowych częściach itd.)
    > Stąd różnica między wartością przed szkodą, a wartością (teoretyczną)
    > tego co zostało, czyli wypłata odszkodowania, będzie minimalna.
    > A naprawa, nawet przy pomocy zamienników będzie jednak sporo kosztować.
    > Natomiast co do korzystnej sprzedaży tego co zostało nie jestem optymistką,
> [...]

    Rozważam jeszcze zrobienie (ewentualnie) tego, co opisał ToMasz:
    " Więc ja im napisałem zeby sobie wzięli ten wrak i dali mi 2 tysiące. reakcja
    ubezpieczyciela była następująca. wystawili wrak mojego auta na aukcje,
    i jakiś gość wylicytował za 1100zł. więc jest to dużo mniej niż
    oszacowane 2 tysiaki. posłali mi dane gościa który wygrał licytacje i
    brakujące (do kwoty 2 tyś) 900zł"

    Czy zatem postępując w opisany sposób zawsze można otrzymać w sumie
    wartość równą cenie rynkowej?
    Ja mam polisę w wariancie utrzymania stałej wartości ubezpiecznia,
    czyli gdyby można było zawsze zastosować metodę Tomasza, to powinnam
    otrzymać tyle ile wynosi wartość samochodu wg polisy. Czy jest tu jakiś haczyk?

    Pozdrawiam
    Zocha