  • 11. Data: 2012-07-13 11:01:12
    Temat: Re: Szukam informacji - przyczepka
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-12, WIADRO <w...@g...com> wrote:

    > co zrobić Kajak jeszcze wejdzie, ale wioseł nie mam jak upchnąć.
    > Taka przyczepka ma same plusy poza tym że jest przyczepką, niski środek ciężkości,
    jedzie sobie spokojnie w cieniu areodynamicznym
    > Fajna strona - http://www.freepatentsonline.com/6042138.pdf takie coś.
    >
    > Bartek- rowerowe odpadają.
    >
    > Jacot - stosując przednie koło od skutera z tarczą i zaciskiem który można
    podłaczyć do pompy nożnego hamulca. Kwestia tylko czy taka pompa dająca jednakowe
    ciśnienie na zacisk tylnego koła i taki mały jednotłoczkowy przyczepki powodowała by
    pierw blokadę koła przyczepki a słabą wydajność tylnego koła czy jak to wygląda w
    praktyce/teori takie zintegrowanie 2 zacisków?

    Mi sie wydaje ze raczej tak, druga sprawa to taka jak to bedziesz
    podlaczal/rozlaczal?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2012-07-13 12:05:31
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 11:47:36 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
    > Witam
    >
    > Szukam informacji, rysunków, schematów budowy przyczepek motocyklowych
    &quot;jedno-kółkowych&quot; z jednym przegóbowym (z dwoma stopniami swobody)
    mocowaniem(wał kardana) do zadupka. interesuje mnie w szczególności rozwiązania
    amortyzacji tyłu i &quot;patentom&quot; na zminimalizowanie wężykowania przy dobrych
    podróżnych prędkościach. Jak wychodzi w praktyce z koniecznością zastosowania układu
    hamulcowego?

    http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11899&page
    =3
    Post #23 i kolejne. A w ogole caly watek sobie przejrzyj.

    Pozdr
    Gawron
    AT

  • 13. Data: 2012-07-13 12:06:02
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2012 11:01:12 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
    ie wydaje ze raczej tak, druga sprawa to taka jak to bedziesz
    > podlaczal/rozlaczal?

    banalnie proste i skuteczne
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=9GD
    ypdAg_2g&NR=1
    patrz w 2:10s

    tylko nigdzie nie mogę znaleźć z czego taki elementu jest do łączenia?
    kieszeń z 1 bolcem na stałe i to co wchodzi w kieszeń. to musi być bardzo starannie i
    ciasno spasowane.

  • 14. Data: 2012-07-13 12:07:53
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 15:05:27 UTC+2 użytkownik b...@g...com
    napisał:
    > W dniu czwartek, 12 lipca 2012 14:52:18 UTC+2 użytkownik Jacot napisał:
    > &gt; Nie wiem czemu ale jakos nie zdaje mi sie, zeby zainstalowanie hamulca
    > &gt; w takiej jednokolce bylo dobrym pomyslem.
    > Nie wiem, nie znam sie, tylko tak gdybam.
    > Ale jesli na tej przyczepie bedzie jakis wiekszy ciezar to chyba lepiej jak caly
    zestaw bedzie hamowal niz hamuje motocykl a przyczepa go pcha.

    ZTCP przyczepka motocyklowa nie moze byc ciezsza niz 100kg.

    > IMVHO to chyba lepiej poszukac klasycznego rozwiazania czyli wozka bocznego.

    IMO wcale nie.

    Pozdr
    Gawron
    AT

  • 15. Data: 2012-07-13 12:11:00
    Od: m...@g...com

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 16:53:52 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
    > W dniu czwartek, 12 lipca 2012 15:27:20 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:
    >

    > &gt; http://www.triumphrat.net/attachments/tiger-chat/198
    14d1257789027-newbie-looking-at-tiger-to-haul-sideca
    r-tiger-enduro-hack.jpg

    > karabinu maszynowego tu brakuje.
    >
    > Takie coś chodzi po głowie: to na zdjęciu przy VFR czy BMW RT
    > http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=11899&amp;
    highlight=przyczepka&amp;page=4

    Doczytalem. Sorki.

    Gawron
    AT

  • 16. Data: 2012-07-13 12:35:22
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 13.07.2012 AZ <a...@g...com> napisał/a:

> [...]
    praktyce/teori takie zintegrowanie 2 zacisków?

    > Mi sie wydaje ze raczej tak, druga sprawa to taka jak to bedziesz

    Jeśli w ogóle montować hamulec w takiej przyczepce, to raczej tylko
    najazdowy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 17. Data: 2012-07-13 12:42:50
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    najlepsza strona prawiąca o przyczepkach na jednym kole:
    http://www.singlewheel.com/

    Szukam takiego mocowania - chromowana kieszeń z zawleczką i to co wchodzi w nią, to
    jest od czegoś adoptowane rozwiązanie? może jakieś maszyny rolniczej?
    http://www.singlewheel.com/Today/Uni-go/3L.jpg

  • 18. Data: 2012-07-13 14:04:45
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 16:37:30 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:
    138.pdf takie coś.

    > Bartek- rowerowe odpadają.
    Ja wiem, ze sie nie nadaja, bardziej chodzilo mi o sama idee, system mocowan.
    Wydawalo mi sie, ze na bazie tych zdjec bedziesz w stanie cos zrobic.
    ZTCP to byla tam przyczepka z mocowaniem na walek.
    W sumie glupio zrobilem bo prosciej bylo wpisac cos takiego "one wheel motorcycle
    trailer" i podac linke taka:
    http://tinyurl.com/bpqtyu7
    :)
    Ale sam pewnie tak zrobiles.

    pozdrawiam
    --

    Bartek Kacprzak

  • 19. Data: 2012-07-13 14:35:25
    Od: WIADRO <w...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2012 14:04:45 UTC+2 użytkownik b...@g...com napisał:
> [...]
    > ZTCP to byla tam przyczepka z mocowaniem na walek.
    > W sumie glupio zrobilem bo prosciej bylo wpisac cos takiego &quot;one wheel
    motorcycle trailer&quot; i podac linke taka:
    > http://tinyurl.com/bpqtyu7
    > :)
    > Ale sam pewnie tak zrobiles.

    wszystko fajnie ale wciąż nie wiem
    - jakie są optymalne wymiary wysokość, długość, szerokość całości,
    - koło 12-13
    - jakie użyli profile do budowy
    - jakiego typu (wychylenia) ma wał kardana (standardowe z napędowych wałów pewnie
    mają za małe wychylenie)
    - no i środek ciężkości samej przyczepki, bo niewątpliwie lepiej będzie zachowywała
    się przyczepka ze środkiem ciężkości poniżej lini łączącej opona asfalt z mocowaniem
    przyczepki , z tego wynika że samo wpięcie przyczepki powinno być gdzieś na wysokości
    co najmniej tablicy rejestracyjnej motocykla

  • 20. Data: 2012-07-13 16:02:42
    Od: WIADRO <w...@g...com>

> [...]
    > W sumie glupio zrobilem bo prosciej bylo wpisac cos takiego &quot;one wheel
    motorcycle trailer&quot; i podac linke taka:

    kto mi wyjaśni?

    Q. Why does the UJ feel stiff?
    A. The UJ needle bearings have been replaced with Nylon bushings. This is to reduce
    the bearing clearance so that slop is eliminated. Bearing slop would generate trailer
    instability at speed. The UJ will feel stiff if compared to UJ's fitted with Needle
    bearings. The trailer will have little trouble moving the UJ while being towed.

    cytat od producenta uni-go, że niby wał kardana jest lepszy na nylonowych łożyskach
    niż na standardowym krzyżaku z łożyskami igiełkowymi?