  • Data: 2019-11-30 11:06:21
    Temat: Re: TN-C / TN-C-S i "bolec"
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Nov 2019 09:29:22 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Tyle, że nadmiarówki ulegają uszkodzeniu wielokrotnie rzadziej niż
    > różnicówki. Jeżeli już nawet ulegną uszkodzeniu to zazwyczaj ich
    > uszkodzenie polega na nadczułości. Ponadto każdy obwód jest
    > zabezpieczony wieloma stopniami nadmiarówek.

    Każda roznicówka ma test i psim obowiązkiem użytkownika jest jej
    częste sprawdzanie.
    Używanie argumentu "zepsucia" przeciwko jej użycia jest tak
    idiotyczne, że nawet nie będę tego idiotyzmu komentował. A już
    kuriozum "nie można stosować, bo jej uszkodzenie nie wyłączy obwodu"
    (jakby jej kompletny brak dawał szansę W PRZYPADKU prądu mniejszego
    od wyłączenia nadmiarówki). To jest po prostu cytat roku Usenetu,
    gdzieś tak obok przepisu na wodny chleb. Użytkownik, jesteś
    niemożliwy :)), nie wiem czemu jeszcze nie jesteś w moim kfie,
    chyba dla tych porcji rozrywkowych absurdów, którymi od czasu do
    czasu nas tutaj zabawiasz.

    > Wybacz, ale nie chce mi się nawet czytać tego co tu naprodukowałeś,
    > bo

    Nie ma takiego obowiązku. Tym bardziej jeśli ciągle uparcie i
    złośliwie nie rozumiesz szczególnych warunków założenia tej
    dygresji.

    > Przypominam, że dyskutujemy tylko i wyłącznie o sensie stosowania
    > RCD w
    > obwodach odbiorczych z zerowaniem oraz obwodach TN-C.

    Nie, dyskutujemy w wątku pobocznym p.t. użycia roznicówki w
    instalacji dwuprzewodowej jako zwiększenie % szansy wyłączenia obwodu
    w przypadku wystąpienia prądu różnicowego L-N. Temat jest wyłącznie
    oparty na kwestii czy takie użycie zwiększy prawdopodobieństwo
    wyłączenia czy zmniejszy. Tylko tyle i aż tyle.
    Nie dyskutujemy też o prawie czy normach bo to jedynie czasowe,
    wspólne ustalenia porządkowe (dla większości) na pewnym obszarze
    wynikające głównie ze statystyk, a nierzadko wbrew rozsądkowi czy
    jednostkom partykularnym.

    > Ponieważ Twoja wiedza w tym zakresie jest żadna to przyjmij, że
    > takich
    > obwodów nie wolno jest zabezpieczać różnicówkami i nie ma co tu
    > dalej
    > dywagować i wymyślać inne scenariusze.

    Wyślij się trochę ponad swój urzędniczy horyzont i włącz myślenie, to
    nie boli.

    > A propos RCD na przewód 2-żyłowy. Wielokrotnie miałem z takimi do
    > czynienia przy kabinach natryskowych z sauną lub z hydromasażem czy
    > też
    > przy elektronarzędziach. Tak się składa, że nawet posiadam takie
    > elektronarzędzia z takimi różnicówkami. Ani w jednym przypadku nie
    > spotkałem się, aby dane urządzenie nie posiadało oddzielnego
    > przewodu
    > ochronnego PE.

    Bosh, ten znowu o pe... Serio faktycznie nie ma co dyskutować, bo
    kompletnie nie rozumiesz założeń tej dyskusji a urzędniczy charakter
    nie potrafi włączyć ci myślenia, dla mnie eot.

    --
    Marek