    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: TN-C - odpiąć bolec?
    Date: Sun, 23 Mar 2014 15:14:30 +0100

    Pan Mirosław Kwaśniak ma przedłużacz gomułkowski:

    > żyły linka stalowa. miedzi na tym nie pamiętam, ale śladów korozji chyba
    > też nie ma (ostatnio wymieniałem wtyczkę 20 lat temu). Co to za materiał?

    Też taki miałem. Instalację z takich drutów też widziałem, wpuszczoną
    w rurki blaszane (Bergmana). Stal nie koroduje, bo to jakąś gumą zalane,
    dostępu powietrza i wilgoci nie ma. Mam nawet szpulę kabla telefonicznego
    (jednożyłowy) wykonanego w podobnej technologii. Do zastosowań polowych,
    ogólnowojskowych. Wyprodukowany chyba za Bieruta.

    Jarek

    PS
    Mam też w kuchni stół, przy którym -- jak gminna wieść niesie -- Bierut
    z Gomułką wódkę pili. Jak dom kupiłem, to na strychu było dużo pustych
    butelek, więc może to być prawdą.