    Date: Sun, 23 Mar 2014 16:20:40 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TN-C - odpiąć bolec?

    Użytkownik Mirosław Kwaśniak napisał:
    > Mam przedłużacz gomułkowski: żyły linka stalowa. miedzi na tym nie pamiętam,
    > ale śladów korozji chyba też nie ma (ostatnio wymieniałem wtyczkę 20 lat
    > temu). Co to za materiał?

    Może jednak bielona miedź? Np. cynowana?
    Drut stalowy, miedziowany to ja widziałem na szpuli w spawarce i nigdzie
    więcej. Ten drut był elektrodą spawalniczą a nie elementem zasilającym
    rękojeść w prąd.
    Nawet linka z rowerowego cięgła jest cienka ale sztywna i na przedłuzacz
    to się nie nadaje. Większy przekrój do kładzenia instalacji to by była
    niezła zabawa. Przy przeciążeniu instalacji (stal ma większy opór, więc
    mocniej się grzeje) taki sztywny, sprężysty drut wyskoczyłby z izolacji.
    Drut miedziany ma tą cenną właściwość, że łatwo zachowuje pozycję w
    której się go wygnie. Zdecydowanie nie chcę mieć kontaktu z przewodem
    pod napięciem, odbijającym się po odkręceniu spod np. bezpiecznika.