  • Data: 2008-12-31 02:17:11
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: ru <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 30, 8:54 pm, Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>
    wrote:
    > Pomyłki się zdarzają wszędzie...
    Z całym szacunkiem, ale jeśli przez pomyłkę może ucierpieć jakaś
    firma... W moim przypadku portal ma wycięty jeden serwer z nieznanej
    mi przyczyny - Agnieszka Buse odesłała mnie na drzewo pisząc tylko, że
    "rzeczywiście jest blackhole'owany, jeśli zagrożenie ustanie automat
    sam usunie", choć serwer stoi w OVH i co na nim było wcześniej - nie
    mam pojęcia. Aktualnie netstat pokazuje tylko połączenia z :80 (to
    serwer www), ssh i... to wszystko. Proponuję również zapoznać się z
    komentarzem ~r3k63e pod artykułem w di.com.pl (dotyczącym zresztą
    samego blackholingu) - http://di.com.pl/komentarze,25017,0,s,2.html -
    jak widać jest więcej przypadków dowodzących, iż wprowadzanie czegoś
    takiego na siłę jest złym rozwiązaniem. Kolejny przykład to wycięcie
    IRCNetu (choć potencjalnie może tam sporo botów być, fakt) - takie
    siłowe zmuszanie IRCOpów (bo to chyba o to chodzi?) nic nie da. Jakoś
    nie wydaje mi się, by IRCOpi w magiczny sposób za pomocą jednego
    pociągnięcia klawiatury nagle mogli rozwiązać cały problem abuse.
    Pomijam też drobnostkę, że są zagraniczne hosty, dzięki którym z tą
    IRCsiecią można się bezproblemowo połączyć (tak, nawet będąc w
    TPNecie), więc jakież to rozwiązanie problemu?
    Odcięli dwójkę dzieciaków z botnetami, ale to, że przy okazji
    poleciały tysiące (dziesiątki tysięcy) ludzi chcących sobie spokojnie
    porozmawiać ze znajomymi... Eeeetam.
    A jutro odetniemy polip, bo brzydko na nas piszą. (choć to już temat
    na zupełnie inną rozmowę)

    Proponowałbym, by dane (IPki) w bazach były solidnie weryfikowane oraz
    by była możliwość odwołania się od decyzji. Jak wspomniałem wyżej,
    mnie Agnieszka Buse oraz registry@ kompletnie zignorowali.

    Szczęśliwego Nowego.

    Pozdrawiam,
    --