  • Data: 2004-02-13 19:01:54
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak) szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Paszkowski <a...@e...net> napisał(a):

    > Z adresow komercyjnych MANow ciagna bo na tych adresach stoją/stały
    > zasoby, które na tym zarabiały vide: o2.pl,tlen.pl,allegro.pl i wiele
    > wiele innych. A stały na tcyh adresach dlatego, że nikt w polsce nie
    > był w stanie sprzedać 100Mb/s po takiej zaniżonej cenie jak MANy.

    Zaniżonych ? Bzdura.

    Dla mnie sytuacja jest prosta gdyby nie TPSA możnaby sprzedawać łącza po
    znacznie niższych cenach, gdyż koszty łącz zagranicznych + peeringów
    krajowych (nawet płatnych) jest wielokrotnie niższa niż peeringu z
    Polpaku.

    A sytuacja gdy nie można kierować ruchu przez Tier1 do innego operatora
    bo ten operator filtruje taki ruch zmuszając innych do płatnego peeringu
    po cenach 5 krotnie wyższych niż ceny u innych światowych operatorów to
    jest wykorzystywanie monopolu i nieuczciwa konkurencja.

    Jedni operatorzy na to się godzą i ponoszą te koszty, inni tak jak
    Pol34, próbują coś zrobić, żeby te ceny były normalne. I istniało coś
    takiego jak bezpłatny peering między równorzędnymi operatorami.

    TPSA nie jest w tym kraju świętą krową, że należy przyjmować wszystko to
    co zrobi jako słuszne.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator