    From: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Date: Sun, 6 Dec 2009 11:14:35 +0100
    <m...@i...localdomain>

    Dnia Sat, 05 Dec 2009 16:09:29 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jesli uwazasz ze wyciecie SMTP z neostrad jest jakims plusem dla
    > spamerow, chocby tylko malenkim, to moze powinienes to dokladnie
    > przemyslec?

    Przemyśl więc to co napisałem wcześniej:
    Wycięcie SMTP z neo jest *impulsem do zmian* w botnetach, tym bardziej
    im więcej zysku z niej mieli ich właściciele. Jest potrzeba, będzie
    zmiana. Chyba, że wierzysz, że zdarzy się cud i będzie inaczej?

    > A cos sie zmienilo w tym wzgledzie? Zawsze tak bylo przeciez, nigdy nie
    > trafiles na "nawiedzonego", ktory Cie wpisal do jakiegos dziwnego RBLa
    > za to, ze jakis Twoj user wyslal spam przez Twoj (normalnie
    > skonfigurowany, zaden tam open relay) serwer SMTP? Wyciecie SMTP
    > z neostrad ma sie do tego dokladnie nijak.

    Różnica pomiędzy przypadkiem/zdarzeniem jednostkowym, a regułą jest
    ogromna. Wycięcie SMTP z Neo spowoduje przerzucenie ruchu na
    zautoryzowany submission.

    Już ktoś pisał, że będzie łatwo wyciąć danego nadawcę. Oczywiście, w ten
    sposób wytnie się swojego klienta. Z pewnością ułatwia mi to pracę.
    Jak już napisałem, cała odpowiedzialność spada w tej chwili na admina
    serwera, który dostaje po dupie z każdej strony:
    1 - od klienta, któremu blokuje konta, zmienia hasła, generalnie *robi
    problem* klientowi, który nie jest świadomy, iż kiedyś np. miał wirusa
    2 - ze świata, bo wystawia swój IP na pastwę odbiorców poczty, dla
    których taki serwer nie będzie się wiele różnić od open-relay (bo
    mnóstwo jego userów będzie w bazach do kupienia za parę miedziaków).
    3 - od strony szefostwa, bo musi kupić lepszą maszynę, skuteczniejszy
    antyspam (sam spamassassin już nie wystarcza), etc

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski