    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Date: Sun, 6 Dec 2009 10:46:58 +0000 (UTC)
    <m...@i...localdomain>
    <1mp0fs9lo5z8t$.1nvne2ttr8e0v.dlg@40tude.net>

    Dnia 06.12.2009 Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl> napisał/a:

    > Przemyśl więc to co napisałem wcześniej:
    > Wycięcie SMTP z neo jest *impulsem do zmian* w botnetach, tym bardziej
    > im więcej zysku z niej mieli ich właściciele. Jest potrzeba, będzie
    > zmiana. Chyba, że wierzysz, że zdarzy się cud i będzie inaczej?

    Nie, neo+ to za mało aby to zmienić. Za to wystarczające aby klasy tpsa
    wyschły w rblach.

    > Różnica pomiędzy przypadkiem/zdarzeniem jednostkowym, a regułą jest
    > ogromna. Wycięcie SMTP z Neo spowoduje przerzucenie ruchu na
    > zautoryzowany submission.

    To nie łatwiej wtedy im będzie na autoryzowany imap? I od razu pchać
    w skrzynke odbiorczą?

    > Już ktoś pisał, że będzie łatwo wyciąć danego nadawcę. Oczywiście, w ten
    > sposób wytnie się swojego klienta. Z pewnością ułatwia mi to pracę.
    > Jak już napisałem, cała odpowiedzialność spada w tej chwili na admina
    > serwera, który dostaje po dupie z każdej strony:
    > 1 - od klienta, któremu blokuje konta, zmienia hasła, generalnie *robi
    > problem* klientowi, który nie jest świadomy, iż kiedyś np. miał wirusa

    Sorry że zapytam "kiedyś"? Co ile wymagasz zmiany hasła od userów?

    > 2 - ze świata, bo wystawia swój IP na pastwę odbiorców poczty, dla
    > których taki serwer nie będzie się wiele różnić od open-relay (bo
    > mnóstwo jego userów będzie w bazach do kupienia za parę miedziaków).

    Już widze te wirusy wyjmujące hasła z kilkunastu popularnych mua we
    fafnastu wersjach.

    > 3 - od strony szefostwa, bo musi kupić lepszą maszynę, skuteczniejszy
    > antyspam (sam spamassassin już nie wystarcza), etc

    Od żony bo wiecej w pracy siedzisz ;)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***