    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Tablet
    Date: Mon, 4 Feb 2013 09:18:20 +0100

    Dnia 2013-02-03, o godz. 20:05:51
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > Osoba "wykluczona' ma powazne trudnosci, zeby nie posiadajac internetu
    > i majac ograniczony do niego dostep, oraz brak umiejetnosci
    > korzystania, wydrukowac formularze i zamowic taka karte.

    No patrz... A mój teść poszedł do punktu i jedyne co musiał zrobić to
    podać dowód i podpisać się na formularzu. Nic nie drukował -
    wydrukował to pracownik punktu dystrybucyjnego. A sąsiadka mieszkająca
    obok działki na wsi pod Łukowem (bezrobotna od lat, dwójka dzieci w
    szkole) poszła do biblioteki szkolnej we wsi i pracownik mu wydrukował
    dokumenty, skserował dowód i pokazał gdzie podpisać i gdzie wysłać. A po
    przysłaniu karty sąsiad ustawił co potrzeba. A wcześniej oddał swojego
    starego laptopa.

    > Sadze, ze wiekszosc korzystajacych to ludzie potrzebujacy dodatkowego
    > dostepu, karty do tabletu, smartfonu itp.

    Nie - po prostu tacy ludzi wypowiadają się najczęściej. Nie słyszysz
    zapewne o akcji gdy do punktu w Warszawie przyjeżdża umyślny który
    przywozi kilkadziesiąt wniosków i upoważnień dla siebie i sąsiadów. A
    to popularne - tylko odbiorcy kart o tym nie dyskutują.

    > Zamawianie kart powinno byc mozliwe (wraz z wydrukowanymi odnosnymi
    > formularzami) np. na poczcie - podobnie jak oplacanie abonamentu rtv.

    No ale jest - co prawda w jednym punkcie ale dokładnie tak to działa. I
    jestem przeciwny by poczta robiła coś kolejnego - niech zajmą się
    poprawa jakości dostarczania listów. Niby monopolu od miesiąca na listy
    nie ma ale np. mało kto wie że jest ukryty - jedynie wysłanie pisma za
    pomocą Poczty Polskiej niesie ze sobą konsekwencje urzędowe. Jak się
    wysyła np. pisemko do urzędu to trzeba za pomocą PP. Bo jak się wyśle
    operatorem alternatywnym to nie jest ono formalnie dostarczone. Ota
    taki malutki haczyk i w korespondencji z sądami i urzędami _musisz_
    nadal korzystać z usług PP...

    Zdrówko