  • Data: 2015-09-19 20:44:42
    Temat: Re: Tablica int i usuwanie duplikatów
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.09.2015 18:58, M.M. wrote:

    > Tutaj miałem te obawy:
    > for (int i=0; i<100000/size+1;i++)
    > tab.erase( f( tab.begin(),tab.end() ), tab.end() );

    Aj!
    Racja.
    Na szczęśćie dla wyników, na które patrzyłem, czyli najdłuższych,
    i tak była jedna pętla, te wyniki wiec się nie znieniły.

    >>> 2) profilowanie

    > Etam :)

    > To się gdzieś rypłem, ale na wydajność to zbytnio nie
    > wpływa.

    > Był błąd, powinno być tak:
    > for( int i=0 ; i<size ; i++ ) {
    > if( t[i] != 0 ) {
    > if( ! exist_mm( t[i] , u , s2) )
    > t[size2++] = t[i];
    > } else if( !zero ) {
    > t[size2++] = 0;
    > zero = true;
    > }
    > }

    Tak, teraz działą.

    Hackerstwo ;-)
    Ale ładne. TEraz tylko osobny kubełek dla zer i mamy
    szybką hastablicę (bez usuwania).

    > No ale jaka wygoda w programowaniu :D

    > Hmmm ja bym się spodziewał się max 1.5 raza.

    Pamiętaj, żę nie napisałeś ogolnej tablicy hashującej, tylko
    uży<=eś jednej specyficznej wartości do oznaczenia pustego pola
    w tablicy (i jakbyś tworzył pełną tablicę hashującą, miałbyś
    osobny kubełek na zera) Zrobienie tego w ogolności (dla dowolnego typu)
    jest dość trudne.
    Nie masz usuwania z tablicy - dopisane w tej wersji byłoby
    kosztowne.

    Jak się buduje pałną talicę hashującą, aż takiej poprawy nie ma:
    http://incise.org/hash-table-benchmarks.html

    Googlowa jest neicałe 2 razy szybsza od unordered set.

    I teraz pytanie, na ile użycie własnej konstrukcji opłaca się
    w strosunku do gotowca. Przyszpieszenie ejst bardzo wyraźne, ale
    musiałeś to napsiać i jeszczer błąd się wkradł.

    > Nie wiem co jest bardziej kosztowne. Ciągły if(zero), czy dodatkowa
    > tablica bitów. Z tablicą bitów, w przypadku mocno zapełnionej
    > tablicy, można przeskoczyć 64 zapełnienia w jednym ifie.

    W przypadku hashmapy bardzon ważne jest cache. Jak masz dwie tablice,
    to masz dwa razy więcej dostępów.

    > U mnie samoróbka (po zmianie funkcji hash i poprawieniu zer) działa
    > około 3 razy szybciej niż sortowanie i uniq.

    Bardzo ładny wynik.

    > Możne domyślnie ma też kiepską funkcje hash? QT ma bardzo
    > kiepską. std - nie wiem.

    Stadndard nie precyzuje, gcc implementuje... identyczność ;-)
    Tu nie będzie miało to znaczenia, bo dane sa losowe.

    pzdr
    bartekltg