  • Data: 2020-01-12 17:12:50
    Temat: Re: Tabliczki opisowe na rozdzielnie
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > Faktycznie dziwne. Używałem w latach osiemdziesiątych, u szczytu sławy
    > tej technologii. Bywało, że przy przenoszeniu literka pękła i powstała
    > mała biała przerwa, ale nie że cała się odkleiła i zachowała przy tym
    > integralność.

    Robiłem z tego napisy na przednich panelach. Zdarzało się, że litery się
    odklejały. Odklejone były dość delikatne, ale zachowywały spoistość.
    Porównanie do piasku jest zupełnie nie na miejscu.

    > Nie, te litery nie były "wycięte z folii i nałożone na inną folię". One
    > na folię były nadrukowane. W rogu arkusza widać było pasery, oznaczenia
    > i napisy charakterystyczne dla technik drukarskich.

    OK, nie będę się upierał w kwestii technologii. Ale dlaczego nie nazwać
    tego folią? Skoro mogę sobie wydrukować miniaturkę Hali Stulecia, to
    dlaczego nie kawałek folii? To spór wyłącznie o słowa.
    Dawno temu robiłem folię polistyrenową przez odparowanie benzenowego
    roztworu styropianu wylanego na wodę. Sposób może dziwaczny, ale
    przecież wychodziła folia. Paskudnej jakości, ale zadanie spełniała.
    "Folia" to wyłącznie określenie kształtu, sposób otrzymywania nie ma tu
    nic do rzeczy.

    P.P.